چگونه از خارج کشور پول دریافت کنیم؟

در این آموزش می‌خواهم درباره نقل و انتقال دلاری صحبت کنم. مواقع زیادی پیش می‌آید مشتری خارجی دارید که حجم خرید او کم است؛ اکثرا از کشورهای خلیجی و همسایه ما هم هستند. کشورهای دور را خیلی ملاک قرار نمی‌دهم.

کشورهای خلیجی و همسایه، روابط تجاری و بحث‌های نقل و انتقال دلاری زیادی دارند. بهترین راه‌حل این است که بحث‌ نقل و انتقال را به گردن خود آنها بیاندازید. چطور؟

مثلا وقتی مشتری از کویت، امارات، عمان، قطر و بحرین یا ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و حتی ترکیه با شما تماس می‌گیرد، به او بگویید که خود او به صرافی‌های منطقه خود مراجعه کند و بپرسد که آیا با ایران کار می‌کنند یا نه؟ می‌توانند برای او به ایران حواله بزنند یا نه؟ مثلا می‌گوید من ۱۰ میلیون تومان می‌خواهم به ایران حواله بزنم. خودش می‌خرد و تنها چیزی که باید از شما بگیرد یک شماره‌ حساب است که از طریق آن پول به حسابتان می‌آید.

لزومی ندارد که شما روی صرافی نظارت کنید که این صراف چند دلار یا چند تومان از من می‌خرد، چون وقتی مشتری پول به تومان به شما می‌دهد اصلا بحث دلاری آن مطرح نیست. شما فقط باید شماره‌ حساب بدهید و او به معادل ریال، برای شما پول واریز کند. این درباره مشتری‌هایی که به صورت ریالی از شما خرید می‌کنند.

چگونه از خارج کشور پول دریافت کنیم؟

درباره مشتری‌هایی که دلاری خرید می‌کنند به طور جداگانه در جای دیگری صحبت خواهم کرد اما در اینجا می‌گویم که شما باید با کشورهای همسایه‌ای که با واسطه و به صورت ریالی از شما خرید می‌کنند، به این سبک کار کنید. لزومی ندارد که با ده صرافی صحبت کنید که چه کسی مثلا با عمان کار می‌کند، شماره‌ حساب بدهید، دلار را چند می‌خرید، چند می‌فروشید، برای من چقدر می‌شود و غیره. اصلا لزومی ندارد وارد این مراحل شوید.

چگونه از خارج کشور پول دریافت کنیم؟

به مشتری‌هایی که می‌خواهند تومانی و ریالی از شما خرید کنند فقط می‌گویید که شماره‌ حساب من در ایران این است، به یک صرافی در منطقه خود مراجعه کنید و به آن صرافی که با ایران کار می‌کند بگویید تا این مبلغ را به تومان به حساب من بزند.

آنها چکار می‌کنند؟ مثلا می‌گوید من هر یک میلیون تومان را به این مقدار دینار می‌فروشم و آن شخص آن مقدار دینار را به او می‌دهد و بعد این پول به ریال تبدیل می‌شود. آن صراف هم نماینده یا کسی را در ایران دارد، با او تماس می‌گیرد و می‌گوید برای من این مقدار تومان را به این شماره‌ حساب واریز کنید.

شما دیگر وارد بحث اینکه این صراف بخواهد پول را بخورد یا نه نمی‌شوید. تا حد امکان دردسرهای نقل و انتقال پولی و مسئولیت‌های کار را به گردن مشتری می‌اندازید تا اگر صراف مشتری، پول او را خورد، یقه من را نگیرد که چرا پول مرا خورد. می‌توانید بگویید صراف من که نبوده، صراف شما است! من تنها یک شماره‌ حساب به شما دادم تا به حساب من در ایران پول بزنید.

سعی کنید مسئولیت‌های خود را در بحث نقل و انتقال پولی و تجارت کم کنید تا مشکلات کمتر و معاملات بهتری داشته باشید. ریسک کار خود را پایین آورید که اساس کارها هم در همین است.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.
[/av_notification]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.