مایع دستشویی یوپاک برای رفع چین و چروک پوستی مناسب است

بارزترین خواص فیزیکی یک مایع، مایع دستشویی یوپاک حفظ حجم و تطابق آن با شکل ظرف آن است. هنگامی که یک ماده مایع در ظرف ریخته می شود، شکل ظرف را به خود می گیرد و تا زمانی که این ماده در حالت مایع بماند، در داخل ظرف باقی می ماند.

علاوه بر این، هنگامی که یک مایع از یک ظرف به ظرف دیگر ریخته می شود، حجم خود را حفظ می کند (تا زمانی که تبخیر یا تغییر دما وجود نداشته باشد) اما شکل خود را حفظ نمی کند.

این ویژگی ها به عنوان معیاری مناسب برای تشخیص حالت مایع از حالت جامد و گاز عمل می کنند. به عنوان مثال، گازها برای پر کردن ظرف خود منبسط می شوند.

تا حجمی که اشغال می کنند با حجم ظرف برابر باشد. جامدات وقتی از ظرفی به ظرف دیگر منتقل می شوند، شکل و حجم خود را حفظ می کنند.

آب میوه ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: مایعات خالص و مخلوط مایع. در روی زمین، آب فراوان ترین مایع است، اگرچه بیشتر آبی که موجودات با آن در تماس هستند به صورت خالص نیست، اما مخلوطی است که در آن مواد مختلفی حل می شود.مایع

چنین مخلوط‌هایی شامل آن دسته از مایعات ضروری برای زندگی هستند برای مثال خون نوشیدنی‌ها و آب دریا. آب دریا مخلوط مایعی است که در آن انواع نمک در آب حل شده است.

اگرچه این نمک ها به شکل خالص جامد هستند، اما در اقیانوس ها بخشی از فاز مایع هستند. بنابراین، مخلوط های مایع حاوی موادی هستند که در شکل خالص خود ممکن است مایع، جامد یا حتی گاز باشند.

حالت مایع گاهی اوقات به سادگی به عنوان حالتی که بین حالت جامد و گاز رخ می دهد توصیف می شود و برای مولکول های ساده این تمایز بدون ابهام است.

با این حال، تمایز واضح بین حالت‌های مایع، گاز و جامد فقط برای آن دسته از موادی که مولکول‌های آنها از تعداد کمی اتم تشکیل شده‌اند، صادق است.

با این مولکول های بزرگ، حالت گازی قابل دستیابی نیست، زیرا قبل از اینکه دما به اندازه کافی برای تبخیر مایع بالا برود، از نظر شیمیایی تجزیه می شوند. پلیمرهای مصنوعی و طبیعی (مانند نایلون و لاستیک) به این ترتیب رفتار می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.