قیمت زعفران در ترکیه در سال 99

قیمت زعفران در ترکیه با توجه به بسته بندی های و برند هایی که از ایران وارد می کنند ، متغیر است. همچنین قیمت فروش عمده و خرده با هم تفاوت هایی دارد. بی شک زعفران یکی از ادویه گران قیمت در همه کشور های دنیا است.

قیمت زعفران در ترکیه در سال 99

آیا قیمت زعفران در ترکیه به دلار است؟

آیا قیمت زعفران در ترکیه به دلار است؟ یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل جذابیت صادرات زعفران به کشور ترکیه قیمت فروش آن به دلار است. به همین دلیل صادرات چمدانی و صادرات بزرگ زعفران به کشور ترکیه بسیار بالا می باشد. قیمت زعفران در این کشور معمولا متغیر است و شما می توانید ، با درایت با قیمت مناسب و بالاتری زعفران خود را به فروش برسانید.

زعفران در ترکیه به دو روش عمده و خرده به فروش می رسد. البته قیمت فروش به صورت عمده پایین تر از قیمت فروش آن به صورت خرده می باشد. البته فروش به صورت خرده نیاز به انجام مراحلی قانونی و بهداشتی دارد ، که به همین علت ایرانیانی که اقدام به صادرات این محصول می کنند ، ترجیح شان فروش به صورت عمده می باشد.

صادرات زعفران به ترکیه

صادرات زعفران به ترکیه کشور ترکیه یکی از متقاضیان زعفران ایران می باشد. ترکیه با توجه به کیفیت و مرغوبیت بالای زعفران ایرانی جزو خریداران و درخواست کنندگان همیشگی زعفران می باشد. همچنین نزدیکی این دو کشور به هم و اینکه ویزایی برای رفتن به کشور ترکیه نیاز نیست ، بیشتر مردم هنگام مسافرت به ترکیه همراه خود مقداری زعفران برای فروش می برند. صادرات زعفران به ترکیه جزو پر سود ترین صادرات برای کشور محسوب می شود.

نحوه صادرات و مراحل انجام کار های گمرکی و همچنین مراحل بارگیری و کسب مجوز های لازم و همچنین میزان قابل قبول زعفران برای صادرات از مهم ترین دغدغه های تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصول می باشد.

حدود نود درصد زعفران دنیا را ایران تولید می کند و به همین علت ایران صادر کننده اول زعفران در جهان می باشد. در اینجا شما را با نحوه صادرات به ترکیه آشنا خواهیم کرد. یکی از راحت ترین و کم خرج ترین نوع صادرات زعفران به ترکیه صادرات چمدانی می باشد ، زیرا نیاز به کسب کارت بازرگانی و مجوز ها و روال های قانونی و گمرکی ندارد و به راحتی می توانید ، در داخل چمدان و به میزان معین زعفران به کشور ترکیه ببرید و در آنجا به فروش برسانید. همچنین در این روش نیاز به ارائه ارز های صادراتی در سامانه نیما نمی باشد. به همین علت برای جلوگیری از این مراحل برخی ترجیح می دهند ، به صورت چمدانی صادرات خود را انجام دهند.

میزان و مقدار حمل زعفران از ایران به ترکیه در روش چمدانی چه میزان می باشد ؟

در این روش طبق قوانین فقط تا یک حد معین می توانید ، با چمدان همراه خود زعفران به کشور ترکیه ببرید. بر اساس ماده ۱۳۶ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی هر گذرنامه می تواند ، ۱۰۰ گرم زعفران با خود حمل کنند. البته این موضوع نیازمند ، گذرنامه مستقل برای هر فرد است و افرادی که جزو زیر مجموعه پاسپورت شخص دیگر می باشند ، از این امر مستثنی هستند. یک تبصره دیگر اینکه مسافران عتبات عالیات  و مکان های زیارتی حق حمل و خروج زعفران از کشور به کشور های زیارتی را ندارند. اگر قدرت و زمینه مورد نیاز صادرات زعفران به ترکیه را دارید ، با صادرات این محصول می توانید ، درآمد خیلی بالایی داشته باشید.

مراحل صادرات زعفران به کشور ترکیه شامل موارد زیر می باشد :

۱. مراجعه به کمسیون نرخ گذاری جهت تعیین قیمت زعفران صادراتی

۲. اخذ مجوز های لازم از جمله کارت بازرگانی ، مجوز گواهی بهداشت دامی و نباتات ، گواهی استاندارد ، معرفی نامه یا وکالتنامه صاحب محصول ، صورت عدل بندی ، مجوز صدور و اظهار نامه مالیاتی و در نهایت ثبت محصول صادراتی در گمرک

۳. ارائه مدارک جهت احراز هویت و ارائه اظهار نامه مالیاتی با ثبت مشخصات به صورت کامل.

۴. پرداخت هزینه های گمرکی و ضروری و تایید صلاحیت صادر کننده و تایید و ارزیابی بسته های زعفران صادراتی و تطبیق کالا با مدارک ثبت شده

۵. ارائه مدارک اماده شده و تایید شده همراه با محصول به گمرک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.