قواعد اینکوترمز ۲۰۱۰ همراه با آموزش کامل به صورت صوتی

اینکوترمز ۲۰۱۰ چیست؟ آموزش اینکوترمز و قواعد اینکوترمز ۲۰۱۰ اینکو تِرمز (به انگلیسی: Incoterms) یک کلمه مرکب است که از ترکیب سه کلمه انگلیسی «International Commercial Terms» به معنی اصطلاحات بین‌ المللی بازرگانی تشکیل شده‌ و به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاحات برای تفکیک هزینه‌ها و مسئولیت‌ها بین فروشنده و خریدار استفاده می‌شود.

اینکوترمز به مسائل مرتبط با حمل کالا از فروشنده به خریدار پاسخ می‌دهد. مسائلی شامل حمل کالاها، ترخیص کالا، واردات و صادرات کالاها، اینکه چه کسی مسئول پرداخت می‌باشد و اینکه ریسک جابجایی و انتقال کالا در مراحل مختلف حمل بر عهده چه کسی می‌باشد. اصطلاحات مختلف اینکوترمز معمولاً با ذکر مکان‌های جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد نه عناوین مرتبط با جابجایی. اینکوترمز توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی International Chamber Of Commerce تهیه و تدوین شده‌ است.

اینکوترمز 2010

مراحل یک مبادله بازرگانی بین المللی به شرح زیر است:

  • کالا از کشور مبدا به مرز و گمرک مبدا حمل می شود.
  • حمل و نقل بین المللی انجام می شود و کالا به مرز و گمرک مقصد می رسد.
  • کالا ترخیص می شود در حین ترخیص کالا بازرسی، بیمه انجام می شود و تا انبار خریدار در داخل کشور حمل می شود.

اینکوترمز چگونگی تقسیم هزینه ها، تعهدات قرارداد و ریسک معامله بین خریدار و فروشنده را روشن می نماید و در واقع با راه حل های از پیش اندیشیده شده رابطه بین خریدار و فروشنده را استاندارد می کند. آموزش اینکوترمز موضوع بسیار مهمی است که در ادامه می توانید آن را در قالب یک فایل صوتی دانلود کنید.

بی اطلاعی طرفین معامله از روش های تجاری کشورها اغلب باعث اختلاف و اتلاف وقت و پول می گردید ، اینکوترمز تدوین شده تا اهداف زیر را برآورده سازد:

  • قواعد تفسیر روابط تجاری
  • مشخص کردن مسئولیت طرفین معامله
  • ایجاد رویه و ضوابط معین در مبادلات بین المللی
  • کاهش اختلاف بین طرفین معامله
  • تسهیل انجام مبادلات بین المللی

قواعد اینکوترمز ۲۰۱۰ به چه اموری مربوط نمی شود؟

  • اینکوترمز تفسیر قوانین تحویل کالا نیست
  • اینکوترمز تعهدات طرفین در اعتبارات اسنادی و حفاظت و نگهداری از کالا را بر عهده ندارد
  • اینکوترمز تفسیری برای وقایع پیش بینی نشده همانند معافیت ها در اجرای تعهدات ندارد
  • اینکوترمز به انتقال مالکیت نمی پردازد
  • اینکوترمز وارد امور قضایی و حل و فصل اختلافات نمی شود.

[av_notification title=’اطلاعیه’ color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue81f’ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
اینکوترمز صرفا تعهدات هر طرف را مشخص می کند و تبعات عدم انجام تعهدات را بیان نمی کند.
[/av_notification]

دانلود آموزش قواعد مربوط به اینکوترمز ۲۰۱۰

جهت اطلاع از آخرین قوانین مربوط به اینکوترمز ۲۰۱۰ می توانید فایل صوتی آموزشی زیر را دانلود نمایید. این فایل به مدت ۶۰ دقیقه و به استادی مهندس نظام پرور مشاور صادراتی آراد برندینگ تدریس شده است.

[restrict paid=true]

[av_button label=’دانلود فسمت اول’ link=’manually,https://aradbranding.ir/?wpfb_dl=83′ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue802′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=”]

[av_button label=’دانلود قسمت دوم’ link=’manually,https://aradbranding.ir/?wpfb_dl=85′ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue802′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=”]

[/restrict]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.