تاثیر اینستاگرام بر سئو و برندسازی

تاثیر اینستاگرام بر سئو و برندسازی چیست؟ این اولین قسمت از دوره آموزشی کار با اینستاگرام جهت برندسازی اینترنتی است که در این مجموعه آموزشی به شما خواهیم آموخت چگونه با استفاده از اینستاگرام سئو وب سایت خود را افزایش و به درستی برندسازی اینترنتی انجام دهید.

اینستاگرام چیست؟

برندسازی با اینستاگراماینستاگرم یا اینستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویرشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

اینستاگرام در ایران برخلاف سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و دیگر شبکه‌های محبوب دنیا بطور مطلق فیلتر نیست اما طرح فیلترینگ هوشمند اینترنت روی آن اجرا شده‌ است.

چرا اینستاگرام مهم است ؟

پاسخ این سوال در تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است که این پدیده را اصطلاحاً اینفوگرافیک infographic نیز می گویند. طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند.

تاثیر اینستاگرام بر سئو

یکی از سوالاتی که همیشه پرسیده می شود درباره تاثیر اینستاگرام روی سئو  و برندسازی می باشد. آیا اینستاگرام روی سئو سایت تاثیر مثبتی می گذارد؟

اینستاگرام نیز همانند بقیه پلتفرم ها می‌تواند اثر خیلی زیادی روی سئو سایت داشته باشد. هر روز میلیون ها تصویر در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و با توجه به اینکه امروزه عکس به عنوان یکی از عوامل مهم در بهینه سازی سایت مطرح است، به اشتراک گذاری تصاویر در اینستاگرام حتما اثری باورنکردنی بر آمار بازدید، فروش، بهینه سازی سایت و بهبود رتبه بندی وب سایت و وبلاگ شما خواهد داشت.

افزایش سئو سایت

ترفند های افزایش سئو با اینستاگرام

  1. برای بهتر شناخته شدن محتوای طراحی سایت از هشتگ استفاده کنید.
  2. در هنگام به اشتراک گذاری عکس، یک لینک معتیر نیز به وبسایت و دیگر اکانت های خود در دیگر شبکه های اجتماعی بدهید.
  3. عکس هایی متناسب با برند و کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.
  4. با توجه به اینکه میزان دنبال کننده در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است، همانند توییتر سعی کنید با دیگر کاربران این پلتفرم یک شبکه ی ارتباطی قدرتمند تشکیل دهید. رمز موفقیت برندسازی در اینستاگرام خلاق بودن است. یعنی با خلاقیت خود بتوانید عکس هایی را در فضای آنلاین منتشر کنید که به خوبی بازگوکننده ی نام تجاری شما باشند و همچنین با تدبیر و استراتژی درست بتوانید از این ظرفیت برای کشاندن کاربر از صفحه اینستاگرام به صفحه وبسایت استفاده کنید.

[av_notification title=’توجه’ color=’blue’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ icon_select=’yes’ icon=’ue809′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-18w1d2h’]
اگر به دنبال ساخت یک برند تجاری، افزایش علاقه مصرف کننده و در نهایت تشویق مشتری به خرید هستید، اینستاگرام حکم چوب دو سر طلا را برای شما دارد.
[/av_notification]

اهمیت اینستاگرام

چرا باید در اینستاگرام دیده شویم؟

  1. قدرت فروش محصولات در اینستاگرام به شدت در حال افزایش است.
  2. کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیارد کاربر رسیده اند. تنها فیسبوک با دو میلیارد کاربر و یوتیوب با ۱٫۵ میلیارد کاربر نسبت به اینستاگرام در جایگاه بالاتری از نظر تعداد کاربر قرار دارند. طبق بررسی ها مشخص شده است که روزانه به طور میانگین ۱۹۱ میلیون فعالیت در اینستاگرام صورت می گیرد.
  3.  رشد اینستاگرام در سال ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۷، ۳۵۷% بوده است.
  4. ۷۲% کاربران اینستاگرام گزارش داده اند که تصمیم به خرید خود در اینستاگرام را بر اساس چیزی که قبلا در وبسایت ها دیده اند گرفته اند.
  5. اینستاگرام بیشترین تاثیر را نسبت به دیگر پلتفرم ها در خرید کاربران دارد.

[av_notification title=’باور غلط’ color=’red’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ icon_select=’yes’ icon=’ue815′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-lg7pe1′]
درک قدرت اینستاگرام برای شما که تصورتان از آن صرفا جایی برای معرفی غذاها، سلفی ها و تصاویر گربه ها بوده کمی دشوار است. شما احتمالا با خود تصور می کنید که محصولات شما دارای تصاویر چشم نوازی نیستند و هزاران عذر و بهانه برای عدم فعالیت در این شبکه می توانید بیاورید.
[/av_notification]

مهم نیست که تصاویر محصولاتتان یکنواخت به نظر برسند. نکته مهم در اینجاست که شما می توانید صفحه اینستاگرام خود را به منبعی از سفارشات بسیار تبدیل کنید. حتی اگر به فکر فروش محصولات خود از طریق اینستاگرام نیستید باز هم فعالیت در این شبکه اجتماعی موجب برندسازی بهتر و هرچه بیشتر دیده شدن شما می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.