استفاده از کیوی صادراتی به عنوان ماسک صورت موجب سوختگی صورت یک زن شد

میوه کیوی همراه با مرکبات و زیتون در شهرهای شمالی ایران کشت می شود که سالانه حدود 3.5 میلیون تن کیوی صادراتی در جهان تولید می شود که چین بزرگترین تولید کننده کیوی در جهان است.

ایتالیا، نیوزلند و ایران در رتبه های دوم، سوم و چهارم جهان قرار دارند. بررسی ها نشان می دهد که در سال 2005 نیوزلند، شیلی، یونان، ایتالیا، بلژیک، ایران و هلند از مزیت صادراتی نسبی برخوردار بودند.

کیوی یکی از محصولات مهم صادراتی ایران در بین محصولات کشاورزی است و این محصول از ایران به ۲۵ کشور جهان صادر می شود. در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۱۲ هزار تن کیوی به ارزش ۸۵ میلیون دلار از ایران به سایر کشورها صادر شده است.

زمان برداشت کیوی از سال به سال در نقاط مختلف جهان متفاوت است. به طور کلی میوه کیوی ایرانی به دلیل تفاوت زمان برداشت با نیمکره جنوبی قابل عرضه به بسیاری از بازارهای اروپایی و آسیایی است.

برداشت میوه کیوی در ایران از ۱۶ آبان ماه آغاز می شود و عمده تولیدکنندگان این محصول در ایران به ترتیب استان های شمالی، مازندران و گیلان هستند.

بیش از 10000 هکتار سطح زیر کشت کیوی در ایران وجود دارد و با توجه به سازگاری درختان کیوی با اقلیم شمال ایران، باغات کشور در شمال ایران روز به روز بیشتر می شود و در نتیجه باعث ایجاد مزرعه شده است. تولید کیوی سالانه روندی افزایشی دارد.

کیوی

توجه داشته باشید صادرات کیوی ایرانی از 15 تیرماه تا 17 شهریور ماه به دلیل نارس بودن و نداشتن استانداردهای لازم ممنوع است. همچنین بیشترین حجم صادرات کیوی ایران به کشورهای روسیه، عراق، امارات، هند و افغانستان است.

شرکت پرشین فروت با تجربه ارزشمند و فروش سیب و کیوی با قیمت مناسب در خدمت تاجران و خریداران سیب و کیوی در خصوص صادرات و فروش میوه سیب و کیوی به هند، روسیه و سایر کشورها می باشد. یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری میوه کیوی در ایران بسته بندی آن است.

کیوی ایرانی در سبدهای مختلف با رنگ ها و وزن های مختلف بسته بندی می شود که یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و قیمت گذاری، نوع بسته بندی آن است.

البته هر چه بسته بندی لوکس تر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. بسته بندی مناسب و استاندارد یکی از مهم ترین نکات صادرات کیوی است.

همچنین استفاده از ظروف یخچال دار برای حمل و نقل و صادرات کیوی ضروری است. استفاده از کارگرانی که با نحوه برداشت کیوی آشنا هستند از دیگر نکات یک محصول صادراتی خوب است.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت کیوی در ایران شرایط خاص اقلیمی مانند سرما و برف است که باعث نوسانات تولید و تغییر قیمت کالاها می شود. نرخ تورم در ایران نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت میوه کیوی در ایران است. نرخ تورم در ایران یکی از بالاترین نرخ های تورم در جهان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.