لزوم داشتن یک صفحه تجاری در اینستگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام

یکی از این شبکه‌های اجتماعی که امروز می‌خواهم درباره آن صحبت کنم و مؤثر است، شبکه اجتماعی اینستاگرام است. سهام‌دار اصلی این شبکه ماکروسافت است و با واتس‌آپ و فیسبوک ارتباط بسیار قوی‌ای دارد (چون مالکیت همه این‌ها از آن ماکروسافت است). جدیدا هم شنیده‌ام که قرار است برنامه‌ای بگذارند که داده‌ای بین این‌ها قابل رفت و آمد باشد. مثلا شما می‌توانید از مسنجر اینستاگرام به یک نفر که ایسنتاگرام ندارد، در واتسآپ پیام بدهید یا مشابه آن. این نشان می‌دهد که این ابزار دارد در بین مردم دنیا نفوذ می‌کند و متقاضی‌های آن در حال توسعه استفاده خود از این برنامه‌ها هستند.

چه کارهایی باعث می‌شود که ما بتوانیم از ایسنتاگرام خروجی بگیریم؟

اینستاگرام را تمام مردم دنیا استفاده می‌کنند. مزیت‌ آن نسبت به تلگرام و کانال‌های آن این است که محتوای آن در اینترنت قابل مشاهده است. موارد زیادی وجود دارد که جایگاه‌هایی که افراد ایجاد کرده‌اند باعث شده است تا در اینستاگرام جایگاه بگیرند و مشتری‌های خود را پیدا کنند.

امروزه شما از طریق درج محتوای روزانه یا هفتگی در اینستاگرام و معرفی محصولات و خدماتتان و درج هشتگ‌های مرتبط به آن مخاطب خود را پیدا می‌کنید. با عنوان‌های مختلف چه انگلیسی و فارسی یک مدیا از محصول خود آماده می‌کنید و روی اینستا درج کنید یا استوری بزنید. البته درج‌ها معمولا از استوری‌ها مؤثرترند. استوری‌ها برای وقتی خوب است که تعداد فالورهای شما افزایش پیدا کرده است. یک محصول را درج می‌کنید. در پایین محصول هشتگ‌های مختلف و مرتبط با کار خود را می‌گذارید. این کار این باعث می‌شود تا کسانی که به دنبال شما می‌گردند، شما را پیدا کنند. حتما اگر می‌خواهید این کار را بکنید، هشتگ‌های مرتبطی به زبان انگلیسی، عربی و فارسی بزنید. اگر بازار هدف شما کشورهای عربی است از هشتگ‌های عربی استفاده کنید (انگلیسی و فارسی هم در کنار آن). اگر بازار هدف شما بازارهای روسیه است از زبان روسی استفاده کنید. یا هر زبان دیگری که بازار هدف شما است.

چه کارهایی باعث می‌شود که ما بتوانیم از ایسنتاگرام خروجی بگیریم؟

 

پس شما حتما محتوای محصول خود را در اینستاگرام درج می‌کنید (بعدا شاید درباره ربات‌ها و ابزارهایی که به این کار کمک می‌کند توضیح دادم) و بعد خودتان هم تمام آن هشتگ‌هایی که درج کردید را سرچ کنید. افرادی که در این زمینه هستند را پیداو فالو می‌کنید یا برای آن‌ها کامنت می‌گذارید و پست‌هایشان را لایک می‌کنید تا بتوانند شما را پیدا کنند و با شما ارتباط بگیرند. از طرفی اگر دیدید که این افراد تاجر هستند و در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، می‌توانید فالورهای آن‌ها را هم فالو و لایک کنید. به این ترتیب مشتری‌ افراد دیگر را هم به دست می‌آورید. اگرچه دیگران هم می‌توانند به همین روش مشتری‌های شما را به دست آورند، اما با این کار می‌توانید مشتری‌های بالقوه و تاجرهای مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید.

اینستاگرام تقریبا جنبه شخصی دارد. از زمانی که پیج‌های تجاری آن راه‌اندازی شد، کمی بحث‌های تجاریش بهتر شد و فرصت‌های بهتری برای شما ایجاد می‌کند. بعد از اینکه اینستاگرام را ایجاد کردید، حتما پیج خود را به بیزنس تبدیل کنید. برای تبدیل پیج اینستاگرام به بیزنس باید یک بیزنس پیج داخل فیسبوک داشته باشید و بعد می‌توانید اینستاگرام خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید و روی بیزنس پیج سویچ کنید. تفاوت‌هایی در آمارها، رفت و آمدها وجود دارد و در زمان‌های مختلف پیجتان را به شما نشان می‌دهد و می‌تواند روی تحلیل‌ها و عملکردهای بعدی شما تأثیر بگذارد. روند کارتان طوری نباشد که هر روز درگیر اینستاگرام شوید. حواستان باشد. مثلا هر سه روز یکبار وقت بگذارید. اینطور نباشد که هر روز به اینستاگرام بچسبید. ممکن است این کار شما را از روند اصلی و مهم شما که اینترنت است خارج کند.

چه کارهایی باعث می‌شود که ما بتوانیم از ایسنتاگرام خروجی بگیریم؟توجه کنید که گوگلینگ و سرچ، یکی از رفتارهای عمومی مردم دنیا است. اما مهم‌تر از آن این است که شما بتوانید از این کار خود خروجی بگیرید. یعنی من باید خوب دیده شوم تا بتوانم خروجی بگیرم. اینستاگرام فقط کمک می‌کند تا شما مشتری‌های بیشتری پیدا کنید و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید. مخصوصا برای کالاهایی که در حوزه فشن و مد هستند خیلی خوب می‌توانید جواب و خروجی بگیرید. در بعضی حوزه‌های دیگر هم جوابگو بوده است، حتی دیده‌ام که مثل پسته و این‌ها هم در اینستاگرام مشتری پیدا کرده‌اند، اما اساس کار آن بیشتر روی این مدل‌ها خروجی می‌گیرد. پس هر کنید هر فیلم و ویدئو یا بارگیری که می‌کنید و مسائل دیگر را روی اینستاگرام بگذارید تا هم اعتمادسازی کنید و هم مشتری‌ها شما را بیشتر بشناسند.

با درج هشتگ‌های مختلف هم این فرصت را ایجاد کنید تا شما را پیدا کنند و لایکتان کنند و کامنت بگذارند و پستتان کنند. شما هم همین کار را انجام دهید. اما گفتم که دو سه روزی، یک ساعت بیشتر برای آن وقت نگذارید. طوری نشود که هر روز درگیر آن شوید و از کارهای دیگرتان بمانید. زیرساخت خوبی است. می‌توانید همزمان در صفحه اینستاگرام خود هم انگلیسی و هم فارسی بنویسید. نیازی نیست که حتما زبان خاصی باشد.

 

چه کارهایی باعث می‌شود که ما بتوانیم از ایسنتاگرام خروجی بگیریم؟
Group of Business People with Social Media Concept

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، در مورد لزوم داشتن یک صفحه تجاری در اینستگرام را می توانید در همین قسمت بشنوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.