روش های نوین صادرات و بازاریابی صادراتی

در این آموزش می­ خواهم در مورد مراحل بازاریابی صادراتی اینترنتی برای شما صحبت کنم. و با دوستانی که تازه وارد هستند، ممکن است در این کلاس دفعه اول است وارد شده ­اند و تا حالا حضور نداشتند آشنا بشویم. کسانی که در زمینه صادرات می­ خواهند کار کنند و مراحل بازاریابی اینترنتی را برای صادرات می­ خواهند بدانند، ما سعی می­ کنیم در این کلاس روش و متدی که داریم، به صورت مختصر به شما توضیح بدهم و یک دستور العمل برای دوستانی که دارند در صادرات کار می ­کنند.
به لطف خدا طی این چند سال خیلی­ ها موفق شدند و الحمدلله روز به روز دارد کارشان توسعه پیدا می­ کند و این بسیار خوشحال کننده است برای ما که این نتیجه ­های بسیار خوب را از کار شما داریم می­ بینیم و ارزشی که دارد ایجاد می ­شود.

امیدوارم که این ارزش مداوم روز به روز افزایش پیدا کند و تعداد تجار صادر کننده ما در کسب و کار خودشان افزایش پیدا کند. و بتوانیم افراد موفق ­تری داشته باشیم. این روش­ها به ما کمک می­ کند که تمام مراحل تحریم­ها، کمبودهایی که وجود دارد، سوء مدیریت­ها و همه مسائل را کنار بگذاریم و به یک تجارت جهانی فکر کنیم بدون اینکه نیاز باشد خودمان را درگیر این بکنیم که آیا مثلاً وزارت خارجه ما می تواند در روابط تجاری ما را کمک کند یا نکند؟ آیا سفارتخانه ­ها می ­توانند کاری بکنند؟ آیا اتاق بازرگانی می ­تواند کاری بکند؟ که خب، متأسفانه با توجه به اینکه روشهای سنتی، وابسته به این روابط دولتی است و روی این قضیه بسیار تأثیر دارد و ما اکثراً خودمان را با روشهای سنتی گره زدیم، امروز ما درگیر این مسئله هستیم که نمی­ توانیم به خوبی کار صادرات کنیم.

اما این متدی که من دارم به شما یاد می­ دهم متدی است که فراتر از این حرف­ها هست. و شما می ­توانید خروجی­های خودتان را بگیرید. و نتیجه­ های کارتان را به نسبت خودتان بدست بیاورید. یعنی هر کسی می ­تواند با توجه به توان و استعداد خودش از کارش نتیجه بگیرد. بیائید بنشینیم سر این که چطور می ­توانیم مراحل بازاریابی اینترنتی برای صادرات داشته باشیم؟

روش های نوین صادرات و بازاریابی صادراتی

ما مدل­های مختلفی می ­توانیم برای کار پیدا کردن مشتری داشته باشیم اما در این روش ما طرف مشتری­مان ۸ میلیارد آدم است و فرصت­ها را برای خودمان بین ۸ میلیارد آدم ایجاد می­ کنیم و اجازه می ­دهیم تمام این ۸ میلیاردی که سرچ می­ کنند، تقاضاها برایشان ایجاد می­ شود، ما در بین اینها بتوانیم مشتری­های خودمان را پیدا کنیم. دوستانی که با ما کار کرده ­اند همه می­ دانند که ما کارمان با دیگران متفاوت است. و همیشه تمایزهایی در کارمان داشتیم که عامل این شده است که بین کسانی که دارند کار می ­کنند بتوانیم به عنوان پیشتاز و مجموعه­ موفقی باشیم که امروز بیشتر از چند صد نفر، شاید بالغ بر نزدیک به ۲۰۰۰ نفر آدم، دارند با ما کار می­ کنند و فرصت­های خودشان را هر روز دارند بهبود می ­دهند و الحمدلله خیلی­ ها به درآمدهای خیلی خوبی رسیده ­اند و ان شاءلله این درآمد و افزایش درآمد و این صادرات و توسعه تجارت هر روز برای شما اتفاق بیفتد. برویم سراغ روش­های مان.

اولین قدم بازاریابی صادراتی اینترنتی

اولین قدم برای بحث بازاریابی صادراتی اینترنتی داشتن سایت و در واقع سفارش سایت­ها است.
قاعدتاً اگر شما می­ خواهید به روش ما و روش مدرن کار کنید باید برای خودتان سایت داشته باشید. اما چه سایت­هایی؟ فرق می­ کند. ما متدمان با دیگران فرق می­ کند. خیلی از افراد فکر می­ کنند یک دونه سایت بزنند و ۴ تا عکس بگذارند و یک خورده بالا و پایینش را خوشگل کنند و یک فلش هم بگذارند که یک فیلم بیاید این جوری بچرخد، دیگر سایت برای کار اینترنتی آماده شد و دیگر فردا دنیا باید بیاید سراغ ما.

نه، همین طور که در فارسی، دوستانی که دارند کار می­ کنند به چشم دیده ­اند آن پارامترهایی که از نظر خیلی­ ها مهم است، اصلاً مهم نبوده و نتیجه بخش نبوده است. و بلکه پارامترهای دیگری که ما در موردش صحبت می­ کنیم نتیجه داده و خروجی­هایمان همیشه بهبود پیدا می­ کند، این عوامل را می­ توانیم کنار هم بچینیم تا از آن استفاده بکنیم. در مورد اینکه چطور می­ توانیم این­ها را استفاده بکنیم؟
ما دو مدل سایت داریم که یک سری از سایت­ها، سایت­هایی هستند که سایت­های برندینگی هستند.
هدف سایت­ های برندینگی این هست که فرصت پیدا کنند مشتری­ها ما را در آن ببینند و با ما ارتباط بگیرند. مشتری­ها به روش­های مختلف در اینترنت دارند سرچ می­ کنند، ما با سایت­های برندینگی برای خودمان یک سری جایگاههایی پیدا می­ کنیم و این جایگاهها به ما اجازه می­ دهد که ما بتوانیم مشتری­ هایمان را متقاعد بکنیم که به سمت ما بیایند.

اولین قدم بازاریابی صادراتی اینترنتی

مثلاً مشتری که دارد با ما ارتباط می­ گیرد، اولین قدمش این است که بتواند ما را در گوگل در یکی از جایگاههایش ببیند، ممکن است در جایگاههای ۱، ۲، ۳، ۴ تا ۱۰ گوگل، یکی از این جایگاهها را ما بگیریم یا چند تای آن را بگیریم. فرصت این را داریم که با این جایگاهها و این کاری که انجام می­ دهیم به سمت این برویم که مشتری­های مان را بیشتر بکنیم. تجربه ما نشان داده که اگر می­ خواهید در حوزه اینترنتی کار بکنید حداقل باید ۱۰ تا سایت انگلیسی داشته باشید، سایت برندینگی. دوم اینکه حداقل روزی ۵ تا مطلب بنویسید و روی ده ­تا سایت­ خودتان کپی کنید.

اینکه بک لینک بگذارید یا نه؟ این را من جداگانه به دوستانی که کار می­ کنند خواهم گفت که چطور باید این کار را انجام بدهند؟ اما همه این­ها به سمت این می ­رود که جایگاههای شما بهبود پیدا کند و مشتری­هایتان بیشتر بشود.

برای شما در حوزه صادرات، داشتن یک سایت ویترینی هم نیاز هست. ما گفتیم که (سایت های برندینگی) سایت­هایی هستند که هدفشان پیدا کردن مشتری­ها هست و در واقع با محتوا و لینک­های ارتباطی سعی می ­کنند که مشتری­ها را از جایگاههای مختلف گوگل به سمت ما بیاورند. اما سمت ما در تجارت الکترونیک و تجارت اینترنتی فقط این نیست که یک تلفن باشد. چون ارتباطات تلفنی در دنیای الکترونیکی خیلی مرسوم نیست، اکثراً با ایمیل مکاتبه می ­کنند. بعضی­ها هم روی پیام رسان­هایی مثل واتساپ و امثال این پیام می­ گذارند و با شما مکاتبه می­ کنند. پس شما چیکار می­ کنید؟

اولین قدم بازاریابی صادراتی اینترنتی

می­ آئید و اول از همه سایت­های برندینگی خودتان را می ­زنید و سایت مرجع­تان را، سایت ویترینی­ خودتان را معرفی می­ کنید. مشتری شما فرصت پیدا می­ کند که در آشنایی با آن مقاله، داخل سایت اصلی شما بیاید و سایت اصلی شما را ببیند و در مورد شما، اهدافتان، مجموعه­ تان، کمپانی پروفایلتان، کاتالوگتان، فرم ارتباط با مای شما، آخرین بارها و بارنامه­ هایی که فرستادید، سوابق کارتان و همه اینها اطلاعات پیدا کند. و این فرصت برای شما هست که خودتان را معرفی کنید و اجازه دهید که مشتری شما را بشناسد تا بتوانید بهتر کار صادراتی بکنید و متقاعدش کنید.
و به توصیف دیگری می­ توانیم بگوییم سایت ویترینی عامل اعتماد سازی و سایت­های برندینگی عامل جذب مشتری و تبلیغات اینترنتی هستند.
یعنی شما سایت­های برندینگی را به عنوان یک طعمه و تورهایی که مشتری­ها را جمع می ­کند و در واقع سایت ویترینی، خود شما هستید که دارید طعمه را استفاده می­ کنید. یعنی جمع کننده و در واقع  فاینال کار شما می­ تواند همین سایت­های ویترینی شما باشد که بتواند بهترین خروجی­ها را به سمت شما بیاورد.
چون مشتری­ها وقتی این­ها را مطالعه می­ کنند می­ توانند بپذیرند که شما مجموعه ­ای هستید که قوی هستید، فعال هستید و کار می ­کنید. چه جوری شما شروع می­ کنید؟
سایت­هایتان را سفارش می­ دهید و برندینگی­ هایتان را می گیرید و ویترینی ­تان را هم شروع می­ کنید. از زمانی که ویترینی­ تان را شروع می­ کنید ما برای شما طراحی­ را شروع می­ کنیم و ۲۰ روز تا یک ماه طول می­ کشد تا فاینال بشود. در طی این مدت، کار محتوایتان را هم شروع می­ کنید یا ما برای شما شروع می­ کنیم.

به محض اینکه این دو تا سایت را سفارش دادید. یعنی حداقل ۱۰ تا سایت برندینگی و یک دونه سایت ویترینی، شروع می­ کنید به مطلب نویسی.
مطلب نویسی اساس کار ما در تبلیغات اینترنتی هست. بر اساس اصولی که داریم می­ گوییم، با ابزارهای مختلف شما می­ توانید جایگاههای خودتان را پیدا بکنید. من ان شاءلله یک فرصتی در این مورد صحبت خواهم کرد که چطور می­ توانید جایگاههایتان را، کلمات مناسب با توجه به آن محدوده­ ای که مد نظرتان هست را در نظر بگیرید و بتوانید خروجی­های تان را بهبود بدهید.

اولین قدم بازاریابی صادراتی اینترنتی

یک وقت­ هایی متأسفانه، دوستان خیلی تمایل دارند با یک کشور خاصی کار کنند، من این را قبول ندارم که ما باید اهدافمان را روی یک کشور خاص بگذاریم، اما حالا به علت­های مختلف می ­گوید من اصلاً فقط می­ خواهم با این کشور کار کنم و می­ خواهم فوکوس کلماتم روی این کشور باشد که باز به آن فرد می­ گوییم که عنوان­هایش را چطور با توجه به آن کشور در نظر بگیرید و کار کند.

اما شما مطلب نویسی را اصل کار می­ گذارید. ۱۰ تا سایت­ تان را شروع می­ کنید، از یک سایت روزی ۵ تا مطلب می ­رود تا بروید به ۳۰۰ تا، که معمولاً کسانی که به ۳۰۰ تا مطلب می­ رسند جایگاهها را بدست می ­آورند و ایمیل­ها و مکاتباتشان کم کم شروع می ­شود و می ­توانند نتیجه­ های کارشان را ببینند.
پس چی شد؟ سایت­های برندینگی، سایت­های ویترینی و مطلب نویسی.
مطلب نویسی شما از همان ابتدا شروع می ­شود، سایت ویترینی ­تان کنار این پیش می­ رود تا بتوانید خروجی­هایتان را بهبود بدهید.

قدم بعدی بازاریابی صادراتی اینترنتی

سایت ویترینی ­تان در حال راه اندازی است، محتوایتان هم در حال درج است، شروع می­ کنید به آماده کردن نمایه و کاتالوگ­تان. برای سایت ­تان نمایه و کاتالوگ آماده می­ کنید. با توجه به محصولاتی که دارید نمایه مناسبش را آماده می­ کنید و با توجه به همان محصولات کاتالوگ­هایتان را آماده می­ کنید.

قدم بعدی بازاریابی صادراتی اینترنتی

ما توضیح دادیم که کاتالوگ­های صادراتی و نمایه­ ها یا همان کمپانی پروفایل ­های صادراتی چه تفاوتی با کاتالوگ­ها و نمایه­ های بازار داخلی دارند. که خب، یک سری اهداف را باید در آن برنامه ریزی کنید. اگر فرصت شد در یک دوره دیگر در مورد اینکه چطور این کاتالوگ یا کمپانی پروفایل بهتری طراحی کنید به شما آموزش خواهم داد. یک آموزش مفصل دادم در سایت می ­توانید آموزش­ها را ببینید و در مورد آن اطلاعات بدست آورید.

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی صادراتی اینترنتی

همزمان با طراحی کاتالوگ و کمپانی پروفایل­تان، ما برای شما یک ابزاری روی سایت­ تان نصب می­ کنیم، آنهایی که حالا بخواهند
می توانند بعد سفارش بدهند برایشان این کار را انجام بدهیم، که تمام محتوایی که دارند در سایتشان درج می­ شود، یعنی روزی آن ۵ تا مطلبشان به طور اتومات روی شبکه ­های اجتماعی­ شان انتشار پیدا بکند.

کدام شبکه­ های اجتماعی مهم است؟ فیس بوک، توییتر، لینکدین، تامبلر که در واقع همان وبلاگی است و گوگل پلاس.

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی صادراتی اینترنتی

این ۵ تا شبکه­ تان را دارید، محتوایتان روی ۵ تا شبکه انتشار می­ دهید. چه دستور العملی که شما حالا همان ۵ تا خبرتان به طور مداوم روی آن می­ رود. حالا بعد جلوتر می ­گویم که یک سری چیزهایی داریم که غیر از آن خبرها، خبرهای شخصی شرکتی ­تان است، اگر بگوییم اینها مقالات هستند، روزی ۵ تا مقاله که درج می­ شود، یک سری خبر هم داریم، که حالا جلوتر هم در مورد خبرها صحبت می­ کنیم.

یک مرور می­ کنیم. ۱۰ تا سایت برندینگی یا ۲۰ تا سایت برندینگی، یک دونه سایت ویترینی، روی سایت­هایتان شروع می­ کنید به درج مطلب و کپی آن روی سایت­های دیگر. همزمان، در شبکه­ های اجتماعی هم این مطالبتان انتشار پیدا می­­ کند، تا بتوانید هم بک لینک­های سایت تان را افزایش بدهید، قدرت سایت تان بهتر بشود و بهتر دیده بشود و هم اینکه تعداد انتظاری که مشتری­ها از شما در حوزه کاریتان دارند بهتر دیده بشود، این یک سابقه ­ای ایجاد می­ کند و خب یک سری از مشتری­ها هم از طریق شبکه­ های اجتماعی به شما می­ دهد.

آخرین مرحله شکل گیری کسب و کار تازه شما

آخرین کاری که باید انجام بدهید این است که روزانه یک خبر مثلاً سه تا پنج خط در مورد کسب و کارتان درج کنید، در مورد کار، قیمت، و مسائلی که دارید باید درج کنید تا مشتری­های تان شما را بهتر بشناسند و با شما بهتر ارتباط بگیرند. پس در قدم دوم باید یک چنین کاری هم انجام بدهید، روزی یک خبر، و هفته­ ای یک فیلم از خودتان یا کسب و کارتان باید درج کنید. این ۶ تا قدم بود که به شما گفتم و این ۶ قدم به شما کمک می­ کند که در تجارت الکترونیک شروع بکنید. این برنامه ۲ ماه است، طی این ۲ ماه شما کارتان خروجی خواهد گرفت، به شرطی که طبق این برنامه که می­ گویم کار بکنید. و باقی آن هم که دست خدا است که برای شما چی ترسیم داشته باشد. ولی دوستانی که کار کردند در این زمینه، الحمدلله توانسته ­اند نتیجه ­های خودشان را خوب بگیرند.

کسانی که سوال دارند سوالاتشان را می ­توانند بپرسند تا برویم ببینیم برنامه بعدی چیکار می­ شود کرد.

سوالات حاضرین در جلسه

ـ قبلاً در آموزش­های قبلی ­تان گفتید که این آدرس ایمیل و آدرس دامنه و چیزهایی نظیر این به صورت مستقیم درج نکنید که شما از ایران هستید، حالا بعداً اطلاعات تماس اگر خواننده مراجعه کند ایرادی ندارد، می­ خواستم بگویم در این اخبار روزانه که می­ گویید از خودمان درج کنیم آیا همچنان این رویه باید باشد یا آنجا دیگر ناگزیر باید یک چیزهایی گفته بشود؟

ببینید، ما فرض می­ کنیم که شما به عنوان یک تاجر هستید اما یک تاجر اماراتی. این جوری شما خودتان را فرض کنید یک تاجری که در امارات دارد کار می­ کند. و تاجری نیست که در ایران کار  می­ کند، یک تاجر اماراتی کالای خودش را ممکن است از ایران بخرد، از افغانستان ممکن است بخرد، از عراق ممکن است بخرد، از هر جای دنیا بخرد. ما داریم می­ گوییم شما اگر می­ خواهید کار کنید مشتری را با عنوان اینکه من فقط در ایران کار می­ کنم نترسانید، می­ ترسد. ببینید، من کسی بود دعوت می ­کند بیا افغانستان مثلاً با هم جلسه بگذاریم، من می ­ترسم بروم افغانستان جلسه بگذارم. اما اگر بگوییم بیا امارات جلسه بگذاریم می­ پذیرد.
پس شما هم اگر می­ خواهید کاری انجام بدهید خودتان را به عنوان یک تأمین کننده از میدلیست معرفی کنید، از خاورمیانه و بعد فرصت را برای ارتباط ایجاد کنید. چون اگر این تأمین را از این طریق انجام بدهید این وجهه را، از طریق این روش که می­ گویم انجام بدهید مشتری راحت ­تر می ­تواند با شما ارتباط بگیرد و نظرش جلب بشود که با شما کار بکند. امیدوارم که سوالتان را کامل جواب داده باشم.

ـ برای سایت­های برندینگی چند تا مطلب باید درج بشود تا خروجی بگیرید؟

برای سایت­های برندینگی شما باید حداقل ۳۰۰ تا مطلب درج کنید. البته با توجه به نوع کلمه، متفاوت است تا در یک حوزه بتوانید جایگاههای خودتان را بدست بیاورید.

ـ برای درج خبرها به طور اتوماتیک در شبکه های اجتماعی باید چیکار کرد؟

از یک افزونه ­ای به اسم جت پک استفاده می­ کنیم، می ­توانید خودتان انجام بدهید، اگر هم خواستید که ما برایتان نصب کنیم و برای شما کامل تنظیمش را انجام دهیم، ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد، تقاضا را بدهید ما برای شما کارهایش را انجام می­ دهیم.

ـ مزیت سایت­های برندینگی یا ویترینی که شما می­ زنید به بقیه شرکت­ها چیست؟

ببینید، شرکت­هایی که دارند طراحی سایت می­ کنند، فقط طراح سایت هستند. ما تاجر هستیم. از مدل کارمان و کسب و کاری که انجام می­ دهیم دنبال این هستیم که مشتری بدست بیاوریم و پول در بیاوریم. برای این پول در آوردن، نوع رفتارهایمان هم متفاوت است.
مثلاً بر فرض شما الان با یک طراح که صحبت بکنید تنها دیدگاهش این است که شکل ظاهری خوبی داشته باشد، استانداردهای w3c رعایت بشود، استانداردهایی که بر اساس سئو دارند می­ گویند رعایت بشود. خیلی از این استانداردها که می­ گویند از نظر ما معتبر نیست. چرا؟ چون ما چند ده هزار تا سایت داریم و چند هزار تا مشتری که این کار را برایشان انجام دادیم.
اگر مجموعه­ ای آمد و مدعی شد که من سایت و امکاناتی دارم که توانسته جواب بدهد و امروز این همه آدم را توانسته از این راه به درآمد برساند بگوید بله من هم می ­توانم این کار را انجام بدهم و با همین فرصت می­ توانم بگویم بله این هم می ­تواند یک رقیب مدعی باشد. اما چنین مدعی­ وجود ندارد.

اگر یک چنین کسی آمد و ادعا کرد که من یک چنین توانی دارم و یک چنین کاری می ­توانم بکنم، بله ما می­ پذیریم که این فرد مثلاً مدعی است و هست و می­ توانم بگویم بله این می ­تواند اصلاً ادعا کند. اما چنین مدعی­ وجود ندارد، نه در ایران، بلکه من در خیلی از کشورها هم بررسی کردم مدل مشابه ما اصلاً ندارند. اگر کسی می­ گوید مدعی دارد که هست که می­ گوید من مجموعه ­ای می ­شناسم که در دنیا، در ایران که هیچی، در دنیا یک چنین کاری در یک چنین اشلی کرده و توانسته این همه آدم را از یک مسیر و روش و یک متدی که مخصوص به خودش است، اصلاً مخصوص به خودش هم نباشد، توانسته به سود و موفقیت برساند و برایشان کسب و کار ایجاد بکند بدون اینکه فرد بخواهد شهرش را ترک کند، زندگیش را ترک کند، بخواهد کارش را انجام بدهد.
و در ضمن مسیری که برایش ایجاد کرده مسیری نیست که به بن بست بخورد. شما ببینید، یک نفر می ­آید و می­ گوید من می ­آیم و یک شبکه نتورک مارکتینگ راه می­ اندازم و یک تعداد زیادی آدم را هم به پول می ­رسانم اما یک جا به بن بست می­ خورد، و این بن بست منجر به این می­ شود که کل سیستم از هم می­ پاشد.

خیلی از این روش­ها ممکن است بگوید من می­ توانم این کار را انجام بدهم اما یک جا به بن بست می­خورد. در این روش ما بن بستی وجود ندارد و تمام کسانی که دارند کار می ­کنند می ­دانند که همیشه مسیر رشد دارد. یعنی از این پله به پله بعد همیشه جای بزرگی و رشد دارد. حتی شما بگو من یک قلم کالا دارم کار می­ کنم، ۸ میلیارد آدم هم این جنسم را به آنها فروختم. بله شما به ۸ میلیارد آدم فروختی، حالا می ­توانی محصول دوم به آن اضافه کنی، محصول سوم به آن اضافه کنی، پس هیچ وقت بن بست ندارد. و اینکه بگوییم تمام ظرفیتهای دنیا را می­ شود گرفت، واقعاً غیرممکن است.
این استعداد و ظرفیت وجود دارد، اما ما عمرمان جواب نمی ­دهد که این کار را بکنیم. یعنی این عمر ما جواب نمی­ دهد که این کار را بکنیم، مسیر بن بست ندارد. و مسیر می­ رود تا جایی که ما توان خودمان برای این کار وجود داشته باشد.

ـ با توجه به اینکه مطالب طولانی هست اگر در شبکه­ های اجتماعی منتشر بشود ممکن است خوانده نشود، البته این هم طبق آموزش­های شما دارم می­ گویم، آیا این طور نیست؟

هدف ما در ایجاد شبکه­ های اجتماعی و این مدل کار، فقط این است که بک لینک­هایتان بیشتر بشود چون چند تا پارامتر عامل این می ­شود که جایگاههایتان بهبود پیدا بکند: محتوا، تعداد محتوا، لینک­های داخلی و لینک­های خارجی. لینک­های خارجی هم که به سایت شما می­ دهند خیلی مؤثر است. و این کمک می­ کند که تعداد لینک­های خارجی که به سایت­ تان می ­دهند بیشتر باشد و در نتیجه جایگاههایتان در اینترنت بهتر دیده بشود و بیشتر دیده بشود و این خیلی تأثیر دارد.

ـ در سایت­های برندینگی چند تا مقاله نیاز هست تا حالت ایده ­آل پیدا بکند؟

ما می­ گوییم ۵ تا مقاله حداقل، و یک خبر حداقل در روز، و هفته­ ای یک فیلم نیاز هست. برای دو ماه ۳۰۰ تا مطلب حداقل نیاز هست تا بتوانید نتیجه­ هایتان را بگیرید. پس اگر کاری را شروع کردید و به ۱۵۰ تا رسیدید توقع خروجی نداشته باشید. به ۳۰۰ تا برسانید، بعد هم مداوم و منظم باشد، نامنظم نباشد تا خروجی­ هایتان را بگیرید. یک تفاوت­هایی مدل کار دارد تا بتوانید بهترین خروجی­ها را بگیرید.

دوستانی که می­ خواهند خبرهایشان به صورت اتوماتیک روی شبکه­ های اجتماعی قرار بگیرد، هر چند تا سایتی که دارند، هر چند تا سایتی که بخواهند ما با همان ۱۰۰ هزار تومان می­گویم برایشان انجام بدهند، شبکه­ های اجتماعی­شان را معرفی می­ کنند و ما می ­توانیم این کار را برایشان انجام بدهیم. یک نکته­ ای که وجود دارد این است که مثلاً شما اگر ۱۰ تا سایت دارید، ۱۰ تا اکانت شبکه اجتماعی می­ توانید ایجاد بکنید، که ۱۰ بک لینک به شما بدهد. یعنی شما هر ۱۰ تا سایت را با هم بالا می ­آورید و ۱۰ تا را هم از آنها خروجی می­ گیرید و خیلی سریعتر هم جایگاههایت بهبود پیدا می­ کند.

ـ اگر یک مطلب را کپی کنیم روی ۵ تا سایت، این ۵ تا سایت جایگاهشان افت کند، این بخاطر کپی کردن از سایت دیگری است؟

نه، جایگاهش افت پیدا نمی­ کند. چیزی که اتفاق می­ افتد اول از همه شما با این کپی، آن سایتی که اصلی هست را بالاتر
می ­برید، یعنی منبع را بالاتر می­ برید، و از طرفی دیگر گوگل درست است که محتوا را بیس قرار می دهد، اما خیلی وقت­ها هم رفتار مشتری­ها را نسبت به آن محتوا متفاوت می ­بیند. و ما خیلی وقت­ها دیدیم یک مطلب کپی جایگاه گرفته ولی خود اصل مطلب جایگاه نگرفته است. گوگل می ­داند این کپی گرفته ولی نوع رفتارش متفاوت است. و اینکه چرا این مدلی خروجی می­ دهد جزو الگوریتم­های خودش است و این­ها را لو نداده که چه دلیلی دارد؟ و در مورد آن هم خیلی جاها صحبت نکرده است.

ـ در خیلی از موارد برای صادرات باید جنس در انبار داشته باشد یا نیازی به داشتن محصول از قبل نیست؟

نه، تمام دنیا الان این مدلی تولید نمی­ کنند، یعنی چی؟ یعنی دپو ندارند، این مدل­های قدیمی است، سنتی است. الان تمام دنیا این طور است که شما درخواست کالا می­ کنید، قیمت را مشخص می­ کند، هزینه ­اش را مشخص می­ کند، شما پیش پرداخت می ­دهی، با پیش پرداخت خودت ماده اولیه می­ خرد، جنس را تولید می­ کند و به تو جنس را تحویل می ­دهد و از تو تسویه می­ گیرد. انباری برای دپوی مواد اولیه حتی هم ندارد، انباری برای دپوی ماده تولید شده ندارند، همه در همان لحظه حمل می­ شود. پس دو سه تا فضا کمتر دارد، پرت و ریزش کالایش کمتر است، سرمایه و خوابی هم که بابت این کار دارد می­ کند و ریسکی که بابت این کار می­ کند از بین می­رود. پس مدلهای امروزی این طور است، پس شما هم باید با توجه به این مدل­ها پیش بروید.

یک چیزی که حالا من قبلاً یک آموزشی دادم و این را جداگانه به شما می ­گویم برای دوستانی که بعد از ۲ ماه کارشان را پیش می ­برند باید آن متد را هم انجام بدهند. بگذارید من یک جلسه برای حرفه­ ای­ ترها این مسئله را مطرح کنم که آن متد در واقع جایگاه گرفتن در حوزه­ های CIF است.
اما اول باید سایت تان به ۳۰۰ تا مطلب برسد و تعداد مطالبش زیاد بشود و بعد به جای روزی ۵ تا، روزی ۱۵ تا، ۲۰ تا مطلب درج می ­کنید، ۵ تای آن کانتنت است و مثلاً ۲۰ تای دیگر آن، یا ۱۹ تای دیگر آن، یعنی هر یک ساعت یک بار، مطالبی است که طبق استانداردی که به شما می­ گویم درج می­ شود، نوشته نمی­ شود در واقع، آن مطالب ایجاد می ­شود براساس یک سری اصولی. پرایس لیست است تقریباً و من به یک سری از بچه­ ها گفتم که انجام دادند و خروجی­هایشان را هم گرفته ­اند.

شاید بگویم مثلاً ۱۰ سال پیش اصلاً تولید محتوا انقدر مطرح نبود. من کاری که در حوزه صادرات شروع کردم، بر اساس مدلی بود که حالا به شما می­ گویم این مدل بدون تولید محتوا بود و خب خروجی­ هایم را هم گرفتم. اما الان مدل­ها عوض شده این را می توانیم به عنوان تکمیل در واقع مثل تحصیلات تکمیلی که می­ گویند برنامه تکمیلی برای کسانی که بعد اینکه مطالب انگلیسی روی سایت شان به بالای ۳۰۰ تا رسید به آنها بگویم که این کار را انجام بدهند. که آنهایی که به بالای ۳۰۰ تا رسیده به من پیام دادند و من به آنها گفته ­ام که این کار را برایشان انجام بدهند تا خروجی­ه ایشان را بیشتر بکند.

ـ آیا پاپ آپ­ ها امتیازها را پایین می­ آورند؟
بله، اصلاً ممکن است اسماً شناخته بشوید و سایتت بسته بشود. یعنی گوگل امتیازاتت را بگیرد.

ـ در مورد کاتالوگ چه صفحاتی باید ایجاد کنیم و چه مواردی را باید ذکر کنیم؟
این را آموزش دادم و چون مفصل است و یک جلسه کامل هست نمی ­توانم در موردش این جلسه صحبت بکنم.

ـ بک لینک­های خارجی خودکار برای سایت­های ایرانی هم نیاز هست؟

مؤثر است و خوب است، تأثیر دارد، و می­ تواند جایگاهتان را بهبود بدهد. دوست عزیز! ببینید این در مورد تمام دنیا هست. شما در این روش­هایی که ما آموزش دادیم، متدهای مختلف، گفتیم که در مورد این سؤالات چطور جواب بدهید و چطور پیش بروید تا بتوانید خروجی­هایتان را بگیرید. پس نگران این مسئله نباشید. احتمالاً شما تازه با ما شروع کردید و هنوز این روش را یاد نگرفتید که چطور بتوانید به عنوان یک تاجر معتبر کار بکنید. ان شاءلله در یکی از فایل­های آموزشی، ما آموزشش را بارها داده ­ایم، ولی دوباره باز این آموزش را می­ دهیم تا با روشش آشنا بشوید. می ­توانید در فایل­های آموزشی سایت بگردید تا در مورد آن پیدا بکنید.

در مورد سایت­های فارسی هم هست، در مورد سایت­های انگلیسی هم یکسان است. فرقی نمی­ کند، هر دو تا می­ توانید خروجی­ هایش را یکسان بگیرید. فقط فرقش در این است که در انگلیسی، ۸ میلیارد آدم به شما خروجی نشان می ­دهند البته رقیب­تان هم ۸ میلیارد آدم هستند اما در فارسی ۸۰ میلیون آدم هستند.

اگر کسی باز سوال دارد می ­توانند سوالاتشان را به طور خصوصی از من بپرسند، امیدوارم که این کلاس برای شما مفید واقع شده باشد و در مورد اینکه چطور می ­توانید کارهای صادراتی خودتان را شروع کنید و در تجارتش کار بکنید، اصولش را به شما گفته باشم، دستور العمل ساده ­ای بود که به شما دادم، خیلی ساده، و سعی کنید همین دستور العمل را انجام بدهید تا بتوانید خروجی­ هایتان را بگیرید. در مورد اینکه سایت­هایتان با ir. باشد یا com. اینکه برندتان وقتی کار می­ کند، برندها و سایت­هایی که به انگلیسی هستند همه باید com. باشند و می­ توانید برندتان را ir. و com. ­ش را بگیرید و com. ش را بگذارید برای بحث صادراتی یعنی یک ویترینی صادراتی انگلیسی بگیرید.

ـ پاپ­ آپ­ ها جهت اعلام فروش ویژه تأثیری روی رتبه دارد؟

اصلاً پاپ آپ را نباید به هیچ وجه بگذارید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که می­ توانید پاپ­ آپ­ هایی که در واقع فقط روی صفحه می­ آید و فقط کد است و صفحه جدیدی باز نمی­ کند، از آن مدل استفاده کنید که لطمه­ ای هم به سایت تان نزند و مشتری هم بتواند راحت ببندد و یا نظرشان را بگوید. این عامل نشود که یک page جدید بخواهد باز کند و برای شما یک امتیاز منفی بشود.

امیدوارم موفق باشید.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.
[/av_notification]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.