راه های ارتباط با مشتری در صادرات

نقش شبکه‌های اجتماعی در صادرات

وقتی در مورد صادرات صحبت می‌کنیم و به ارتباط با مشتری و پیدا کردن مشتری فکر می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین مسیرهای ما شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. شبکه‌های اجتماعی در بازار داخلی جایگاه خاصی ندارد و بیشتر برای ارتباط با مشتری‌، حفظ مشتری و مدیریت کردن مشتری‌ها کاربرد دارد. ولی برای پیدا کردن مشتری جدید کاربرد چندانی ندارد. چرا کاربرد چندانی ندارد؟ چون متأسفانه فضای شبکه‌های اجتماعی در ایران چندان مثبت نیست. بیشتر افراد برای وقت‌گذرانی که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و در کل، برای کارهای مثبتی آنجا نیستند و وقت خود را تلف می‌کنند. اما این در مورد بحث صادرات صدق نمی‌کند. در بحث صادرات، وقتی شما می‌خواهید به پیدا کردن مشتری فکر کنید، شبکه‌های اجتماعی از ابزارهای بسیار مهم هستند. شبکه‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، لینکدین، شبکه‌هایی قوی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا مخاطبین بیشتری داشته باشید و بهتر نتیجه بگیرید.

مزایای شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی

شبکه‌های اجتماعی یک مزیت بسیار بزرگ دارند، آن هم این است که شما می‌توانید سریع‌تر نتیجه بگیرید، حتی نسبت به سایت. می‌توانید تبلیغ کنید و به‌راحتی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. اما شبکه‌های اجتماعی ضعف همیشگی خود را هم دارند. اگر شما امروز یک محتوا در شبکه اجتماعی خود تولید کنید، درنهایت تا ۴۸ ساعت بعد زنده است و بعد، این محتوا دیگر برای شما ورودی مشتری نخواهد داشت. ولی اگر امروز کاری روی سایت خود انجام بدهید و این مطلب جایگاهی در گوگل پیدا کند، می‌بینید پنج سال بعد هم برای شما مشتری می‌آورد.

مزایای شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی

عکس‌های مناسب برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به قدرت شبکه‌های اجتماعی، کاربری راحت و سرعت آن، ما باید در بحث صادرات برای شبکه‌های اجتماعی برنامه مدون و خوبی داشته باشیم. امروز نمی‌خواهم درباره خود شبکه‌های اجتماعی صحبت کنم. بیشتر می‌خواهم درباره عکس‌ها و محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید، صحبت کنم. شما برای پست‌گذاری می‌توانید از عکس‌هایی که در اینترنت وجود دارد، استفاده کنید. اینکه همان عکس را بگیرید، ذخیره کنید و منتشر کنید، فاجعه‌آمیزترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید. کمترین کاری که می‌توانید بکنید، این است که روی عکسی که می‌گیرید، تغییراتی به‌وجود بیاورید، از واترمارک کردن آن گرفته تا با فتوشاپ دو عکس را با هم ادغام کردن و بسیاری موارد دیگر. این کمترین کاری است که باید برای پست‌گذاری روی عکس‌های خود انجام بدهید. اما حالت ایده‌آل کدام است؟

عکس‌های مناسب برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی

حالت ایده آل

حالت ایده‌آل این است که از عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید که مختص خود شما باشند و قبل از شما در هیچ جایی از اینترنت دیده نشده باشد. حتی اگر با یک گوشی معمولی این عکس را گرفته باشید و بعد منتشر کنید، بسیار بهتر از بهترین عکسی است که از اینترنت ذخیره کرده‌اید.
پس سعی کنید حتی در ضعیف‌ترین حالت هم با گوشی خودتان از محصول عکس بگیرید و عکس‌ها متعلق به خود شما باشند. حالت ایده‌آل هم این است که از دوربین‌های حرفه‌ای استفاده کنید و یک عکاس صنعتی به کار بگیرید. عکاس صنعتی با عکاسی که بلد است از شما عکس بگیرد، تفاوت‌هایی دارد. باید از نظر اقتصادی هم کمی باهوش باشد. یک عکاس صنعتی داشته باشید که از محصول شما عکس بگیرد و آن عکس‌ها را به‌صورت کاملا حرفه‌ای در اختیار شما بگذارد.

حالت ایده آل

کسب اعتبار در شبکه‌های اجتماعی

اگر شما امروز پروفایل حساب‌های کاربری معتبر و شرکت‌های بزرگ را ببینید، خواهید دید که عکس‌های باکیفیت و بسیار خوبی را منتشر می‌کنند. شما هم می‌توانید با یک عکس‌برداری خوب، برای خودتان پروفایلی در شبکه‌های اجتماعی بالا بیاورید که هرکسی ببیند، شما را یک شرکت بسیار معتبر و بسیار بزرگ فرض کند. در حالی که این کار نه هزینه چندانی دارد و نه سختی چندانی. یعنی شما برای داشتن یک حساب کاربری با کیفیتی مشابه حساب کاربری Apple و BMW، کافی است یک عکاس صنعتی داشته باشید که دویست یا پانصد عکس خوب به شما بدهد.

کسب اعتبار در شبکه‌های اجتماعی

خدمات آراد در حوزه عکاسی صنعتی

ما خدماتی در حوزه عکاسی به دوستان آرادی ارائه می‌دهیم. یعنی شما می‌توانید محصول خود را برای ما بفرستید و با پرداخت هزینه، ما‌ برای شما عکس‌برداری صنعتی می‌کنیم یا عکاسی برای شما می‌فرستیم. طبیعتا اگر محصول خود را ارسال کنید تا ما برای شما از آن عکس بگیریم، هزینه‌های کمتری خواهد داشت و برای شما هم مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
به هر حال، هر کاری که می‌کنید، از شبکه‌های اجتماعی عکس ذخیره نکنید، از اینترنت عکس ذخیره نکنید. عکسی که منتشر می‌کنید، دست‌کم باید حاصل فتوشاپ شما یا گوشی شما باشد. در حالت ایده‌آل هم از عکس‌های صنعتی استفاده کنید.
شبکه‌های اجتماعی و درکل، فضای اینترنت این قدرت را به شما می‌دهد تا بتوانید به اندازه یک کمپانی که شاید چند میلیون سرمایه داشته باشد، برای خودتان شخصیت‌سازی کنید. پس از این بستر و ساختار به خوبی استفاده کنید.
اگر در بحث‌ شبکه‌های اجتماعی، عکاسی برای آن و کارکردهای آن، سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید با نیروهای پشتیبانی من در ارتباط باشید.

خدمات آراد در حوزه عکاسی صنعتی

 

قائم مقام آراد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.