بهترین روش های صادرات فرش دستباف و ماشینی ایران

در این فایل صوتی می‌خواهم درباره صادرات فرش صحبت کنم. احتمالا درباره سبک و سیاق صادراتی فرش زیاد شنیده‌اید، اما فرش‌ها انواع مختلف و ظرفیت‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مزیت خوب تجارت در فرش این است که با توجه به اینکه فرش ایرانی اکثرا در دنیا شناخته شده است و اکثر بازارهای دنیا تقاضای فرش، راگ یا کارپت دارند به راحتی می‌توانید آن را بفروشید و مشتری‌های خود را پیدا کنید. رقبای سرسختی دارید، اما روشی که ما می‌گوییم می‌تواند آن جایگاه یا مسیری که در صادرات فرش می‌خواهید را برایتان فراهم کند.

چگونگی صادرات فرش دستباف و ماشینی

فقط فرش‌های دستباف را در نظر نگیرید؛ فرش های ماشینی، قالیچه ها و حتی موکت هم فروش دارد.

انواع موکت هم مورد تقاضاست و جزء فروش فرش به حساب می‌آید. شاید در ایران بین موکت و فرش تفاوت قایل شویم، اما اساسا آن هم نوعی کفپوش است.

تقریبا تا ۲۵ سال پیش فرش ایران به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در کشورهای مختلف دنیا در نظر گرفته می‌شد، بماند که چه علتی و چه دردسرهایی موجب این شد که فرش دستباف تبدیل به یک کالای مصرفی شود. یعنی دیگر مانند طلا یا ساعت سوئیس که نگهداشتن آن باعث افزایش ارزش آن می شود و قیمت آن براساس دلار افزایش می یابد، در نظر گرفته نمی‌شود.

چگونگی صادرات فرش دستباف و ماشینی

این قسم کالاها را به عنوان کالاهای سرمایه‌ای می‌شناسند. متأسفانه در حال حاضر اینطور نشده و امروز فرش دستباف به بازارهای چین هم راه پیدا کرده است و چینی‌ها فرش دستباف می‌بافند. اما هنوز مسیرهای متفاوتی در حوزه فرش دستباف برای ایران وجود دارد و مسیر فرش‌های سنتی و قدیمی ایران برای چین باز نشده است و طرح‌های خاص ایرانی هنوز هم توانسته بازار و سلیقه خود را تأمین کند.

می‌توانید در زمینه فرش ماشینی، دستباف، فرش‌های قدیمی و کهنه و عتیقه و امثال این‌ها کار کنید که هرکدام قیمت متفاوت خود را دارند.

یکی از عیب‌های فرش این است که شما باید معنای نخ و پود و طرح را بفهمید. هر طرحی معنای خود را دارد، استاد خود را دارد و هر فرش بافنده خود را دارد. اگر هم وارد حوزه فرش‌های قدیمی شوید که دنیای خاص خود را دارد و تاریخچه فرش هم به اطلاعات فنی اضافه می‌شوند. اما با همه این‌ها شما می‌توانید در زمینه فرش کار کنید، به خصوص فرش‌های ماشینی بازار خوبی دارند و لزومی ندارد که از ابتدا روی فرش‌های گران‌قیمت کار کنید که زحمت و هزینه زیادی داشته باشد.

اکثر تولیدکننده‌های فرش و قالیچه در ایران دنبال فروش کالای خود هستند. وقتی وارد مسیر فرش شوید می‌بینید که هر روز تعداد بسیار زیادی از آن‌ها به شما می‌گویند که محصول ما را بخرید. تنها لازم است که عکس و طرح آن‌ها را بگیرید و از طریق دایرکتوری خودتان در دسترس مشتری قرار دهید. اگر طبق مسیری که ما می‌گوییم مشتری‌های بازارهای خارجی به شما دسترسی داشته باشند، خواهید دید که مشتری‌های خیلی خوبی برای این فرش‌ها پیدا می‌شوند و سود بسیار خوبی می‌کنید چون هر فرش دستباف طرح خاص خود را دارد و دومی ندارد.

چگونگی صادرات فرش دستباف و ماشینی

[av_notification title=” color=’custom’ border=” custom_bg=’#c92a3f’ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue810′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
زمان و مکان و شدت و فشار گرهی که هر بافنده وارد می‌کند و حتی برشی که می‌زند معنای خود را دارد و به همین دلیل دومی ندارد و تکرار نمی‌شود.
[/av_notification]

مشتری‌ها هم بعد از مدتی به شما اعتماد می‌کنند و بازار بسیار عالی را به دست می‌آورید. حوزه بسیار ارزشمندی است.

حتی در حوزه فرش ماشینی هم شرایط بسیار خوبی وجود دارد. تولیدکننده‌های فرش ماشینی بسیار خوبی در بازار ایران داریم و می‌توانید از ظرفیت آن‌ها برای صادرت استفاده کنید. بازار دنیا هم مصرف‌کننده آن است.

کالایی است که مستهلک می‌شود و مصرف آن دائمی است، پس نگران توقف تولید آن و بی‌نیازی دنیا یا کاهش آن نباشید.

امیدوارم که معرفی این کالا به شما فرصتی بدهد تا مسیر بسیار خوب، پرچالش و پرهیجان و زیبایی را برای خود پیدا کنید. اگر با فرش و زمینه آن آشنا هستید، پیشنهاد می‌کنم وارد این حوزه شوید تا بتوانید آینده متفاوتی را برای تجارت و کسب‌وکار خود رقم بزنید.

مهم نیست که سرمایه دارید یا ندارید، فقط علاقه داشته باشید. فرش علاقه زیادی می‌خواهد تا بتوانید خروجی بگیرید و به موفقیت خوبی برسید. علاقه داشته باشید و مطالعه خوبی بکنید تا بتوانید در زمینه فرش مشتری‌های خارجی داشته باشید و به عنوان یک تاجر فرش در دنیا شناخته شوید.

به شما قول می‌دهم که با علاقه زیاد بعد از چند سال شما را به عنوان یک تاجر خیلی خوب خواهند شناخت. موفق و پیروز باشید.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

چگونگی صادرات فرش دستباف و ماشینی

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.
[/av_notification]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.