بازاریابی صادراتی با استفاده از شبکه های اجتماعی + صوتی

شبکه اجتماعی مشخص است امروز همه ما با شبکه های اجتماعی آشنا هستیم. برنامه هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام، و پیام رسانهایی نظیر واستپ به نوعی شبکه های اجتماعی به حساب می آیند و برنامه های ایرانی نظیر سروش، ایتا و… برنامه های زیادی وجود دارند که همه آنها در راستای شبکه های اجتماعی دارند فعالیت می کنند.

? اما نکته کجاست؟ نکته اینجاست که شبکه های اجتماعی را ما به عنوان تجار مثل مردم عادی از آن استفاده نمی کنیم. در واقع بررسی می کنیم که مشتری های ما از چه شبکه هایی بهره مند می شوند و ماهم در تلاش خواهیم بود در آن شبکه ها خودمان را در معرض دید مشتری قرار بگیریم تا آنها مارا ببینند و با ما ارتباط برقرار کنند و ما به نوعی بتوانیم محصولات و خدمات خودمان را برای مشتریان عرضه کنیم.خیلی اهمیت دارد که درست به هدف بزنید و پراکنده کار نکنید.
? در امر صادراتی در برنامه هایی نظیر skype مثل فیسبوک، لینکدین، یوتیوب، حتی در ایران نظیر آپارات برای مشتریان تاثیر گذار هستند. و نیاز هست در این شبکه ها هم فعالیت داشته باشیم. اما فعالیت در دو یا سه حالت می تواند در شبکه های اجتماعی رقم بخورد.
? فعالیت های ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ یکی از موضوعات پر اهمیت کسب و کار ما را شکل خواهد داد و فایل های صوتی و پادکست ها تاثیر گذارخواهند بود و همچنین در انتها می توان به فایل های تصویری متنی حتی اشاره کرد.
دوستانی که فنّ بیان خوبی دارند بهتر است که در قالب فایلهای ویدیویی و پادکست فعالیت کنند چراکه تاثیرگذاری بسیار بسیار بالاتری را نسبت به فایلهای متنی یا تصویری دارد. اگر فن بیان خوبی ندارید. پیشنهاد می کنم که از فایلهای تصویری و متنی بهره بگیرید. آنها هم تاثیرگذاری خود را به نوعی دارند. و بهتر از هیچ هست. پس سعی کنید در شبکه های اجتماعی ای که نام بردم حتماً فعالیت داشته باشید. علی الخصوص برای صادرات در فیس بوک و لینکدین می توانید خیلی خوب مشتریان خود را جذب کنید.
? اگر ویدئو مارکتینگ انجام می دهید یوتیوب بهترین گزینه ممکن است که می توان از آن برای انجام فعالیت های تبلیغات بهره گرفت.امیدوارم مباحث گفته شده را یک به یک اجرا کنید. در روزهای آینده ما در رابطه با هرکدام از این شبکه ها و نرم افزارهای اجتماعی صحبت خواهیم کرد. و مهم اینجاست که در این شبکه ها به درستی بتوانیم کارهای خودمان را انجام بدهیم.زمانی که صحبت از شبکه های اجتماعی می کنیم بعضاً همه درگیر اینستاگرام می شوند. چرا که مهم ترین و پرکاربرد ترین برنامه هایی که خوشبختانه یا متاسفانه در ایران هنوز فیلتر نشده این نرم افزار هست.
همه دارند تلاش می کنند در قالب یک دقیقه حرف بزنند و تبلیغات کنند تا جامعه مورد نظر خود را پیدا کنند. این اتفاق کمی سخت رقم می خورد. و افرادی که در اینستاگرام هستند معمولاً انسانهای ضعیفی اند.
? زمانی که من این جمله را می گویم به خیلی ها برخواهد خورد و می گویند اینستاگرام توانمندی و پتانسیل بسیار بالایی دارد بله دارد اما من صحبتم از اعداد میلیاردی است. یعنی در آمد های میلیاردی بله اگر من بخواهم ۵ میلیون ۱۰ میلیون تومان نهایتاً در آمد داشته باشم می توانم از اینستاگرام بهره بگیرم اما وقتی صحبت از درآمد های میلیاردی می شود.
برای صادرات و گزینه های بالاتر این آپشن یعنی اینستاگرام گزینه مناسبی نیست. و دارم تاکید می کنم. که فیسبوک باوجودی که در ایران تحریم است اما توامندی های ما برای صادرات این نرم افزار را بهتر می تواند تحت پوشش قراردهد و ما می توانیم فروش ها در آمد بیشتری را داشته باشیم با استفاده از شبکه های اجتماعی که نام برده شده است.
? یک سری از این برنامه ها جنبه تبلیغاتی دارند. یک سری دیگر از این برنامه ها نظیر واستپ، اسکایپ و.. جنبه های ارتباطی دارند که بتوانیم با مشتری های خودمان ارتباط برقرار کنیم برنامه هایی نظیر وایبرهم در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.
و همچنین تلگرام که هم برنامه های تبلیغاتی در قالب کانال هست و هم اینکه شما می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.امیدوارم همه عزیزان این برنامه هایی که گفته شد را نصب کنند و تبلیغات خود را در این برنامه ها داشته باشید تا بتوانید بهتر از قبل کسب و کار خود را پیش ببرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.