چگونه لیست قیمت کالاهای صادراتی را آماده کنیم؟

در این آموزش قصد دارم درباره نحوه‌ ایجاد یک لیست قیمت در حوزه صادرات برای شما صحبت کنم. موانع مختلفی در حوزه کسب‌وکار و صادرات سر راه شما وجود دارند که یکی از آنها دادن قیمت مناسب به مشتری‌هاست.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

متأسفانه بعضی از دوستانی که کار می‌کنند، نمی‌توانند به درستی با مشتری‌هایشان ارتباط بگیرند و قیمت مناسب بدهند و توقع هم دارند که مشتری با آنها ارتباط برقرار کند. امروز وقتی مشتری‌ها از کارخانه‌های ما قیمت می‌خواهند، فقط می‌توانند قیمت درب کارخانه خود را به آن‌ها بدهند. اما مشتری می‌خواهد که قیمت را تا محل یا پورت بارگیری بداند. مثلا بداند که این کالا تا شانگهای، پکن، گوانجو، کوالالامپور، دوربان، برزیل و دیگر پورت‌های دنیا چقدر می‌شود. زمینی، دریایی یا هوایی بودن آن فرقی نمی‌کند، او این اطلاعات را می‌خواهد.

بایدهای تهیه لیست قیمت کالا

در لیست قیمت باید به چند نکته توجه داشته باشید.

یکی اینکه برای شروع کار باید لیستی از پورت‌های معروف کشورهای مختلف داشته باشید که معمولا بین ۱۴۰-۱۲۰ پورت معروف در دنیا هستند. بعد باید بتوانید حداقل قیمت‌های CIF و CFR در آن پورت را محاسبه کنید. از آنجا که دامنه قیمتی کشتی‌ها اکثرا یکسان است، می‌توانید این رقم را حدودا به دست آورید و آن را به مشتری ارائه دهید. یا حداقل قیمت FOB را محاسبه کنید و یک لیست با قیمت FOB در پورت‌های خروجی ایران (چه مرزهای آبی و چه زمینی) داشته باشید و از آن استفاده کنید.

در لیست قیمت چند پارامتر مهم وجود دارد. لیست قیمت یک جدول بسیار ساده است.

بایدهای تهیه لیست قیمت کالا

یک پارامتر آن این است که باید Validity یا اعتبار داشته باشد. در زبان فارسی هم تفاوتی ندارد. اگر لیست قیمتی از یک محصول به مشتری می‌دهید، حتما باید تاریخ صدور داشته باشد. اسم مدیر مرتبط درج شده باشد؛ یک کانال یا شماره ارتباطی مستقیم داشته باشد. اگر ایمیل می‌زنید، ایمیل شخصی که می‌توانند درباره این لیست با او صحبت کنند را بنویسید. این فرصت را به مشتری‌هایتان بدهید تا به این شکل متوجه شوند که لیست قیمت شما تا چه زمانی اعتبار دارد و چه عواملی موجب می‌شود که لیست قیمت باطل شود (که باید در پایین آن بنویسید). اگر این‌ها را رعایت کنید می‌توانید به راحتی یک لیست قیمت خوب برای کسب‌وکار خود آماده کنید. بنابراین به طور خلاصه می توان پارامترهای مهم لیست قیمت را به شکل ذیل مطرح کرد:

پارامترهای مهم لیست قیمت

  • باید Validity یا اعتبار داشته باشد.
  • حتما باید تاریخ صدور داشته باشد.
  • اسم مدیر مرتبط درج شده باشد.
  • یک کانال یا شماره ارتباطی مستقیم داشته باشد.
  • اگر ایمیل می‌زنید، ایمیل شخصی که می‌توانند درباره این لیست با او صحبت کنند را بنویسید.

دوستانی که می‌خواهند صادرات حرفه‌ای داشته باشند و بدانند که چطور ارتباط بهتری با مشتری‌های خارجی خود داشته باشند، حتما به آموزش‌های ما گوش دهند و با من ارتباط بگیرند. آن‌ها را راهنمایی می‌کنم تا قدم‌ به‌ قدم به عنوان یک صادرکننده حرفه‌ای در کسب‌وکار جهانی دیده شوند. موفق و پیروز باشید.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

[/av_notification]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.