چگونه فرهیخته باشیم و یک برند موفق بسازیم

امروز می­ خواهیم تفاوت انسان­های عادی با فعالان اقتصادی را خدمت شما عرض کنم، موضوع خیلی مهمی است.

نوع رفتارهایی که مردم عادی دارند و رفتارهایی که یک تاجر می ­تواند داشته باشد باید با همدیگر متفاوت باشد. چنانچه شما تا دیروز بعنوان یک فرد عادی بودید و جزو عوام حساب می­ شدید و امروز کمی متفاوت­ تر هستید باید رفتار شما هم به همین شکل متفاوت جلوه کند.

دقت داشته باشید در بخش شبکه ­های اجتماعی زمانی که برای پروفایل خودتان تصویری را انتخاب می­ کنید سعی کنید از تصاویری مثل منظره­ ها استفاده نکنید، در بخش استاتوس ­های خودتان چه در شبکه­ های اجتماعی اینستاگرام یا واتساپ به همین موضوع توجه کنید.

خیلی از مردم عادی زمانی که مثلاً تولدشان می­ شود یک تصویری می­ گذارند روی پروفایلشان که امروز تولدم است، خیلی کار چیپیه از نگاه من. و هیچ حرفه­ ای، هیچ هنرمندی، هیچ بازیگری، هیچ تاجری چنین کاری نمی­ کند. یک کار کاملاً خز و بچه­ گانه است.

دقت کنید که شما این کار را انجام ندهید، چرا که برند خودتان را نابود می­ کنید. قبل از هر چیز، قبل از اینکه برند شما بخواهد بوجود بیاید، شخصیت شما بوجود آمده است.

من بارها این موضوع را تأکید کرده­ ام، برندها ناخودآگاه ساخته نمی­ شوند بلکه این انسانها هستند که برندها را ایجاد می­ کنند. و اگر شرکت اپل شخصی مثل استیو جابز را نداشت و اگر مایکروسافت بیل گیتس را نداشت، یقیناً اسمهایشان امروز اینقدر معروف نمی­ شد.

پشت هر برند موفق یک مدیر موفق نشسته و الا چرا برندهایی در ایران هستند موبایل تولید می­ کنند آنها معروف نمی­ شوند؟ بخاطر اینکه مدیرهایشان ضعیف هستند. پس به این موضوع کامل توجه داشته باشید که هرچیزی که دیدید لوس هست و همه دارند انجام می­ دهند شما انجام ندهید.

خانمهایی که فعال اقتصادی هستند، تصاویری من بارها دیدم از خیلی از فعالای اقتصادی که در پروفایل استفاده می­ شود، تصاویر مثلاً کارتونی هست یا تصاویر نقاشی شده هست که یک دختربچه ­ای دارد گریه می ­کند و یک جمله عاشقانه­ ای روی پروفایل نوشته شده یا در استاتوس ­ها، اینها را استفاده نکنید. اینها باعث می­ شود که شخصیت شما در جلو دیگران، یک شخصیت ضعیف جلوه کند.

اگر شما استاتوس نگذارید، اگر شما تصویری را منتشر نکنید کسی نمی­ گوید شما لال هستید. خوب به این موضوع دقت کنید، کسی نمی­ گوید شما  لال هستید و عیب­های شما پوشیده است. ولی وقتی که شما از چنین تصاویری استفاده می­ کنید، مثلاً عکس یک گربه می­ گذارید یا عکس یک سگ می­ گذارید، باعث می ­شود که عیب­های شما نمایان بشود، پس چنین کاری را نکنید.

پس اصلاً اگر تصویر نگذارید، خیلی خیلی باکلاس ­تر و حرفه­ ای تر است نسبت به اینکه یک سری تصاویری که عموم مردم روی پروفایلشان می­ گذارند، شما هم بخواهید به همان شکل رفتار کنید.

چگونه فرهیخته باشیم

[av_notification title=’نکته مهم’ color=’custom’ border=” custom_bg=’#ed9600′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue860′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-15ept4t’]
بهترین مدل تصویر، تصویر برند هست، لوگوی کاری خودتان را بگذارید.
[/av_notification]

بخصوص در پروفایل­هایتان، اگر قرار هست شما از طریق استاتوس یک سری از مشتری­های از دست رفته­ خودتان را برگردانید، پیشنهاد می­ کنم تصاویر با فریم خیلی حرفه­ ای­ تر بسازید، شماره تماستان را در آن تصاویر منتشر کنید تا مخاطبی که شما را فراموش کرده، دوباره به یادش بیاد و بتواند با شما تماس بگیرد. اسم برندتان را هم چه خوب است که در آن تصاویر بنویسید.

خیلی حرفه­ ای کار کنید. چنانچه بلد نیستید، حتماً دوره­ های آموزشی که رایگان داریم برگزار می­ کنیم را حتماً دنبال کنید. هر روز رأس ساعت ۵ جلسات آنلاین برگزار می ­شود که اطلاعات بیشترش کامل روی سایت نوشته شده است.

خیلی از تاجرها تصویر خودشان را همراه با تصویر فرزندانشان را می­ گذارند، اشکالی ندارد، می­ توانید چنین کاری را انجام بدهید. گفتم، کاری را که فقط عوام مردم انجام می­ دهند، را لطفاً انجام ندهید. چرا که انجام ندادن، آن عیب­ها نهفته است. وقتی شما چیزی را نشان می­ دهید، دستتان برای خیلی ­ها رو می­شود و برند خودتان را نابود می­کنید.

این موضوعی بود که امروز خواستم به اطلاع شما برسانم تا کمی حرفه­ ای­ تر رفتار کنید. چون من بارها تأکید کردم که اگر شما حرفه­ ای نیستید، مثل انسانهای فرهیخته فقط رفتار کنید، نیازی نیست که فرهیخته باشید.

در فایل قبلی در رابطه با انسانها، ارتباطاتی که دارید صحبت کردم و آنجا گفتم اطرافیان شما روی شما تأثیر می­ گذارند، محیط شما، جامعه ­ای که زندگی می­ کنید، آن فضای جغرافیایی کوچه و محله، تأثیرگذار هستند روی رفتار شما، شخصیت شما، اگر انسانهای فرهیخته در افراد شما باشند، یقیناً بطور ناخودآگاه شما هم فرهیخته می ­شوید.

همانطور که شما اگر در یک شهری امروز زندگی می­ کنید، حالا اصفهان هستید، یا شهرهای دیگر، اگر به یک شهر دیگر بروید مثلاً اصفهانی به مشهد برود، ۵ سال آنجا زندگی کند لهجه ­اش مشهدی می­شود. تهرانی برود اصفهان، لهجه ­اش بعد از ۵ سال اصفهانی می ­شود. چرا؟ چون از محیط دارد تأثیر می­ گیرد.

دوستتان دارم، اگر نیازی به مشاوره داشتید، اگر خواستید شروع کنید، برند بشوید تا پول دربیاورید و اعتبار کسب کنید در  این کشور و جهان، می­ توانید بامن تماس بگیرید.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد زیارکلائی می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-suesv1′]
فایل صوتی توضیحات استاد زیارکلائی مشاور برندسازی گروه شرکت های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.
[/av_notification]

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.