چه پسوند های برای ایمیل تجاری خودم انتخاب کنم؟

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سلام دوستان. من نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌وکار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد، هستم.

در این فایل صوتی می‌خواهم درباره زیرساخت‌های صادراتی با شما صحبت کنم. زیرساخت‌ها در واقع آن چیزی است که باید به عنوان فندانسیون و پی برای اعتمادسازی و جلب نظر مشتری، برای اینکه با ما کار کند، ایجاد شود تا بهتر بتوانیم نظر آن‌ها را از راه دور یا از طریق تلفن، ایمیل، مکاتبات و روش‌های مختلف دیگر جلب کنیم.

خواه‌ناخواه اگر رفتار و زیرساخت درستی در کار خود نداشته باشیم نمی‌توانیم نظر مشتری را جلب کنیم. زیرساخت‌ها آن چیزی است که قبل از شروع کار به آن نیاز داریم. روش‌های صادرات (که در فایل جداگانه‌ای درباره آن‌ها صحبت خواهم کرد)، در واقع عملیات و کاری است که ما بعد از شروع کار درگیر آن می‌شویم و به آن می‌پردازیم تا بتوانیم نظر و اعتماد مشتری‌ها را به خود جلب کنیم.

یکی از مسائلی که خیلی در حوزه صادرات مطرح است و در بازار داخلی خیلی به آن توجه نمی‌شود و تأثیری هم بر آن ندارد بحث ((ایمن)) است. مکاتبات شما با اکثر مشتری‌های خارجی که در حوزه کسب‌وکار و صادرات با شما کار می‌کنند از طیق واتس‌اپ یا ایمیل است. ممکن است با روش‌های دیگری هم با شما ارتباط بگیرد. به ندرت پیش می‌آید که کسی از ابتدای کار با شما تماس بگیرد یا اس‌ام‌اس بدهد. تمایل آن‌ها بیشتر به این سمت است که شما را در شبکه‌های ارتباطی مثل واتس‌اپ و اسکایپ پیدا کنند خیلی بیشتر است. اما عده زیادی هم از طریق ایمیل با شما مکاتبه می‌کنند. عده‌ای هم از طریق فرم‌های ارتباط با ما در سایتتان به شما ایمیل می‌دهند و عده‌ای هم هستند که از طریق آدرس ایمیل مستقیمی که پایین مطالبتان یا در صفحه ارتباط با ما درج کرده‌اید با شما ارتباط می‌گیرند.

در اینجا نکته‌ای مطرح است و آن هم اینکه این آدرس ایمیل چه باشد؟ خیلی از شما که دارید کار می‌کنید در یاهو و جیمیل اکانت دارید و از سرویس آن استفاده می‌کنید. اما آیا این برای اعتمادسازی خوب است؟ نه! اگر شما به عنوان کسی که دارید در شرکتی کار می‌کنید و می‌خواهید نظر مشتری‌های تجاری خود را جلب کنید، باید ایمیل‌های تجاری داشته باشید؛ ایمیل‌های تجاری با اسم دامنه یا برند سایت تجاری شما.

ایمیل استاندارد تجاری

ما گفتیم که سایت‌ها دو دسته هستند: سایت‌های برندینگی که هدف آن‌ها بازاریابی و پیداکردن مسیر ارتباطی مشتری‌ها است؛ و سایت‌های ویترینی که در واقع برند و نام تجاری شما است. مثلا ما گفته‌ایم که شما می‌توانید در سایت برندینگی هر اسمی که مرتبط، یا پیشنهاد گوگل یا جزو جستجوهای کاربرها باشد و کاربر با دیدن آن احساس کند که دقیقا همان جایی که مدنظرم بوده پیدا کردم، از آن استفاده کنید. اما اگر بخواهم سایت ویترینی شما را مدنظر قرار دهم، در آنجا ممکن است اسم دامنه شما چیزی باشد که هیچ ارتباطی با موضوع کاری شما نداشته باشد. مثلا دوستی داریم که در حوزه ساعت کار می‌کند. اسم برند آن ((بیردکو)) است، اما در زمینه ساعت کار می‌کند. ممکن است سایت خود را با نام بازار ساعت بزند؛ یا هر اسم انگلیسی دیگری (مانند Clocktime یا clocksell یا clockexporter). این‌ها اسم‌های برندینگی آن می‌شوند. اما سایت ویترینی آن بیردکو است و در آن هیچ عنوانی از clock استفاده نشده است و هیچ ارتباطی هم با هم ندارند.

پس ایمیل استاندارد باید با بیردکو باشد؛ یعنی با اسم تجاری یا برند شما. اگر ندارید، بروید برند خود را بگیرید. اگر نمی‌توانید بگیرید، یکی از همین اسم‌هایی که دارید با آن کار می‌کنید را به عنوان مرجع خود بگیرید و آن مرکز مکاتبات شما بشود. مشتری می‌خواهد با این مکاتبه کند. حالا مثلا اسم دامنه شما beardeco.com است. پیشوند ایمیل تجاری خود را باید مثلا info بگذارید. Info معمولا برای مکاتبات عمومی استفاده می‌شود. برای مکاتبات تجاری از پیشوندهای sells، comercial، manager، sellsmanager یا حتی اسم خودتان می‌توانید استفاده کنید. اگر چه نوشتن اسمتان خیلی جذاب نیست و وقتی ارتباطتان با فرد صمیمی‌تر می‌شود باید یک ایمیل با عنوان اسم خود به او بدهید.

کسانی که در سایت خود فروشندگی می‌کنند، برای اسم دامنه‌های تجاری خود از info، sells، comercial، sellsmanager و امثال این‌ها استفاده کنند تا بتوانند نظر مشتری‌ها را جلب کنند.

یک سیاست در حوزه مکالمات وجود دارد که در فایل جداگانه‌ای درباره آن صحبت خواهم کرد. امضای پایین ایمیل‌هایتان چه باشد؟ ایمیل‌هایتان را با چه عنوانی شروع کنید؟ چطور مکاتبه را شروع کنید؟ و غیره. همه این‌ها را جداگانه برایتان خواهم گفت. اما برای اینکه این فایل طولانی نشود فقط داشتن ایمیل‌های رسمی را برایتان می‌گویم. پیشوندها را گفتیم و بعدا هم جداگانه لیست آن‌ها را به شما می‌دهم.پس می‌شود sells@beardeco.com یا comercial@beardeco.com  یا manager@beardeco.com. این‌ها محدودیت ندارد. وقتی دامنه مال خودتان است، هر چند تا بخواهید می‌توانید به آن اضافه کنید و برایش تعریف کنید و از آن استفاده کنید. اما اساسا برای چنین کاری شما باید از ایمیل‌های تجاری استفاده کنید تا مکاتباتتان استاندارد شود.

امیدوارم که آموزش‌های ما برای شما کافی و مسمرثمر باشد. دوستانی که دارند کار می‌کنند از مشاوره‌ها استفاده کنتد تا بهترین خروجی‌ها را بگیرند. می‌توانند با خود من یا مسئول دفتر من ارتباط بگیرند و سوالات خود را بپرسند. حتما در اولین موقعیت به آن‌ها جواب خواهیم داد.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.