پیش نیازهای صادرات را قدم به قدم آماده کنید

امروز می خواهیم در مورد بحث­های صادراتی، پیش نیازهای صادرات و مسائل تکنیکی آن صحبت کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

صادرات چند تا مرحله کار دارد و شما چند تا زیرساخت نیاز دارید. حالا در بازار تجارت داخلی هم این مراحل زیرساخت­ها نیاز هست که باید به آنها توجه کرد.

اولین نکته­ ای که واقعاً نیاز است و کسی که می­ خواهد کار کند این است که باید بداند مسیری برای ایجاد و پیدا کردن مشتری باید داشته باشد، یعنی شما باید فرایندهایی داشته باشید که از آن بتوانید مشتری فراهم کنید.

روشهای سنتی قدیمی این بوده که در نمایشگاهها شرکت می­ کردند، بیلبورد می ­زدند، در مناطق تبلیغ می­ کردند، به کشورهای مختلف سفر می­ کردند و برای این کار هزینه­ های هنگفتی صرف می­ کردند که کمترین هزینه­ ها در حوزه تجارت خارجی اکثراً بالای چند ده میلیون تومان یا چند ده هزار دلار در سال برای آنها هزینه داشته تا بخواهند که به یک سری اهداف برسند و از طرفی خیلی از بازارهای دارای استعداد و ظرفیتهای خیلی عالی را نمی­ شناختند و همیشه با موانعی که در این راه وجود داشته مواجه بودند و خود خریدارها هم به سختی به آنها اعتماد می­ کردند که علت­های زیادی دارد و در فایل­های بعدی به علت­های فنی آن می ­پردازیم.

پس اساساً شما به مسیری نیاز دارید که از آن بتوانید مشتری­های دائمی و مداوم داشته باشید تا مجموعه شما بتواند رشد کند.

[av_notification title=’قدم اول’ color=’green’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue865′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
ایجاد مسیر برای جذب مداوم مشتری، اولین قدم برای صادرات است.
[/av_notification]

اگر یکی، دوتا یا ده تا مشتری دارید و تمام ساختارتان را بخواهید روی این ده تا مشتری ببندید و خودتان را صادرات­چی معرفی کنید، بدانید که از این مسیر نتیجه­ ای نمی­ گیرید و یک دوره کار می ­کنید و بعد از یک مدت به یک ساختار معمولی برمی­ گردید که نمی ­توانید در واقع آن رشد و هزینه­ هایی که باید در کسب و کارتان هست را بدست بیاورید.

چطور می­ شود این مسأله را برطرف کرد؟ ما ساختارهایی داریم که چه در بازار داخلی، چه در بازار خارجی، برای شما شرایطش را فراهم می­ کند.

قدم دوم آماده سازی پیش نیازهای صادرات

مسأله بعدی این است که حالا من این مسأله را حل کردم، تجربه، هدف و امکانات کافی را برای این کار ندارم.

این را هم ما برای شما فراهم می­ کنیم. یعنی ما به شما یاد می ­دهیم:

  • چطور می ­توانید از روشهای مختلف، از متدهای مختلف استفاده کنید؟
  • چطور می ­توانید مکاتبه کنید؟
  • چطور می ­توانید مذاکره کنید؟
  • چطور می­ توانید قیمت بدهید؟
  • چطور می­ توانید به مسیرهایی مختلفی که مشتری را ترغیب کنید با شما کار کند برگردانید؟
  • چطور پروفرما بزنیم؟
  • چطور دلار جابجا کینم؟
  • چطور تحریم را دور بزنیم؟
  • چطور گمرک را دور بزنیم؟ البته منظور گمرک کشور مقصد است. چون یک وقتهایی مثلاً کالا در آن گمرک نباید مبداً آن ایران باشد، منظور گمرک آن طرف است، چون در صادرات خیلی مسائل گمرکی ایران  مطرح نیست و تعرفه گمرکی نداریم.

[av_notification title=’قدم دوم’ color=’green’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue865′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
داشتن تجربه و آگاهی، دومین قدم برای صادرات موفق به شمار می رود.
[/av_notification]

و بحث سوم مسئله سرمایه است و ما ان شاء الله مسائل مختلف سرمایه­ گذاری را خواهیم گفت و ان شاء الله در فایلهای آینده صحبت خواهیم کرد و متدهای سرمایه گذاری و جذب سرمایه را خواهیم گفت.

امروز الحمدلله دوستانی داریم که توانسته­ اند سرمایه­ گذارهای خارجی، شریک خارجی پیدا کنند و بدون سرمایه گذاری از طرف خودشان، تجارت و کسب و کارشان را در ایران توسعه داده و توانسته­ اند بازارهای خیلی خوبی پیدا کنند.

[av_notification title=’قدم سوم’ color=’green’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue865′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
در دسترس بودن سرمایه کافی، سومین پیش شرط صادرات است.
[/av_notification]

امیدوارم این فایل آموزشی کوتاه تلنگری باشد برای شما دوستانی که می­ توانید مجموعه خودتان را به یک مجموعه صادراتی تبدیل کنید و با یک حرکت کوچک، ظرف مدت دو تا سه ماه بتوانید اولین مشتری­های خارجی خودتان را پیدا کنید. خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید.

من هر لحظه که می­ گذرد و هر لحظه که می ­بینم یکی از دوستانی که با ما کار می­ کنند مشتری­های خارجی با آنها مکاتبه می­ کنند و اینها نشسته ­اند، منتظر هستند و می­ بینند چطور این ارتباط­ها منجر به بستن قرارداد می ­شود.

چند روز پیش یکی از دوستان که در حوزه خاویار دارند کار می­ کنند برای من فرستادند که از کشورهای مختلف به سمت من می­ آیند و متقاضی دارم و این مسیر به من این فرصت را داده که واسطه­ ها را حذف کنم و دقیقاً با کسی که مصرف کننده نهایی هست ارتباط بگیرم و امیدوارم این مسیر برای شما دوستانی که تاجر هستید مسیر خوبی باشد تا بتوانید بهترین خروجی­ها را از کسب و کارتان بگیرید.

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.
[/av_notification]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.