قوانین داوری در قراردادها و تجارت بین الملل

قوانین داوری در قراردادها و تجارت بین الملل چیست و دانش آن چه کمکی به ما می کند؟ در این مقاله آموزشی با موضوع داوری و قوانین مربوط به قراردادهای بین المللی می پردازیم تا یاد بگیرید که چگونه به صورت یک حرفه ای در تجارت صادراتی رفتار کنید.

داوری در قراردادهای تجاری بین‌ الملل

رسیدگی به داوری و اختلافات، معمولاً توسط دادگاه‌ها انجام می‌شود. این موضوع می‌تواند از سوی اشخاصی که طرفین اختلاف در مورد آن‌ها و رأیشان، تراضی نموده‌اند، نیز به عمل می‌آید. به این نوع دادرسی خصوصی، داوری گویند.

داوری در تجارت بین‌ المللی

موضوع داوری تجاری، رسیدگی به اختلافات اشخاص در موضوعات تجاری است. در قانون داوری تجاری بین‌المللی، رفع اختلافات بین طرفین، در خارج از دادگاه به‌وسیله شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی مرضی‌الطرفین یا انتصابی را داوری تعریف نموده است.
یکی از آثار داوری بین‌المللی این است، که دادگا‌ه‌های داخلی دولت‌ها باید از رسیدگی به اختلاف موضوع موافقت‌نامه داوری خودداری نمایند. دخالت دادگاه، صرفا می‌تواند مربوط به محل داوری، تابعیت طرفین، اقامتگاه آن‌ها و قانون حاکم بر داوری باشد. در جریان رسیدگی، هر دو طرف دعوا از حق دفاع برخوردارند و به‌طور مساوی با آن‌ها رفتار می شود.

مزایای داوری بین‌ المللی

داوری در قرارداد

داوری، شیوه‌ای پرطرفدار برای حل‌وفصل اختلافات به شمار می‌رود و چون اساس قرارداد داوری با ماهیت دعاوی تجاری بین‌المللی بیشتر هماهنگ است، در اختلافات بین‌المللی در مقایسه با دعاوی داخلی، بیشتر مورد توجه می‌باشد.

یکی از مزایای داوری تجاری، محرمانه ماندن مسائل طرفین است، چراکه رسیدگی در داوری برخلاف دادگاه غیرعلنی است و امکان ورود شخص خارجی به جریان رسیدگی داوری وجود ندارد، مگر اینکه طرفین به‌صراحت بر حضور او توافق کرده باشند. از دیگر مزایای آن می‌توان به حل‌وفصل سریع اختلافات و کم‌هزینه بودن قطعیت و الزام‌آور بودن رأی داوری صادره و امکان شناسایی و اجرای نسبتاً ساده آرا داوری و سرعت و کارایی داوری، تخصصی بودن و تشریفاتی نبودن آن و بی‌اعتمادی طرفین نسبت به‌به دادگاه‌های ملی، اشاره کرد.

قوانین داوری در قراردادها و تجارت بین الملل

چنانچه می خواهید با قوانین داوری در قراردادها و تجارت بین المللی بیشتر آشنا شوید، فایل صوتی استاد مصطفی نظام پرور را از طریق همین بخش دانلود کرده و سپس با دقت به صحبت ها گوش دهید. این فایل را از طریق لینک زیر میتوانید دانلود کنید.

[restrict paid=true]

[av_button label=’کلیک کنید’ link=’manually,https://aradbranding.ir/wp-content/uploads/2018/08/Rules-of-arbitration.mp3′ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=”]

[/restrict]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.