صادرات کالا و توسعه بازار های خارجی

من نظام‌پرور مدیر توسعه کسب‌وکار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد هستم. در این فایل صوتی می‌خواهم در مورد فرصت‌های صادراتی با شما صحبت کنم و جنبه‌هایی که یک کسب‌ و کار صادراتی می‌تواند برای بازار داخلی ما داشته باشد.

همیشه درگیر بحث‌های مختلفی بوده‌ایم که چه کالایی را کار کنیم و چطور می‌توانیم از آن برای صادرات استفاده نماییم.

خیلی وقت‌ها تصورات اشتباهی داریم مبنی بر اینکه کالای ما حتما باید استانداردهای خاصی داشته باشد یا سطح خاصی را فراهم کنیم تا بتوانیم آن را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

از اولین اشتباهات یک صادرکننده این است که بازار خود را به این صورت می‌بیند که باید شرایطی را فراهم کند.

در صورتی که اگر کالایش را به صورت عمومی در تمام بازار هشت میلیاردی دنیا عرضه کند، فرصت این را دارد که مشتری‌های مطلوب خود را پیدا کند و در بین این مشتری‌ها خیلی‌ها هستند که می‌توانند براساس مزیت‌های دیگری جز قیمت یا قیمت تمام شده تولید، نسبت به خرید کالا از شما اقدام کنند.

مثلا بر فرض یکی از ابعاد خیلی مهمی که در مورد کالا و تولید کالا در منطقه ما وجود دارد این است که ما یک کوریدور بسیار بزرگ در دنیا هستیم که اکثر کشورهای دنیا با ما ارتباط مسیری دریایی یا زمینی دارند.

پس ما در مناطق حوزه سی‌آی‌اس و مناطق حوزه بالکان و اروپای‌شرقی و خاورمیانه و کشورهای خلیجی این فرصت را داریم که کالا و خدمات خودمان را عرضه کنیم؛ با توجه به بعد مسافت بسیار کم، زمان ترانزیتی بسیار کمتر و فرصت مطلوب‌تری برای صادرات کالا داریم. باید این فرصت را دریابیم.

یکی دیگر از شرایط و فرصت‌های خیلی خوبی که داریم این است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرایط صادرات از اکثر مسیرهای دنیا را با کمترین قیمت برای ما فراهم کرده است و می‌توانیم با کمترین قیمت این کالاها را به بازار عرضه کنیم و مشتری‌های خود را پیدا کنیم.

باید فرصت‌ها را درست ببینید و درگیر این نشوید که حتما باید یک کالا را تولید کنم یا شرایط استاندارد خاصی داشته باشم.

دوستانی که تولیدکننده هستند با من تماس بگیرند تا راهنمایشان کنم که چطور کارشان را توسعه دهند و قدم‌های بهتری در حوزه بازارهای خارجی بردارند.

[av_notification title=” color=’blue’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.
[/av_notification]

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.