صادرات و واردات کالا به گرجستان و استاندارهای لازم برای صادرات چیست؟

صادرات و واردات به کشور گرجستان، سال‌های گذشته به دلیل بی‌ ثباتی سیاسی و به تبع آن فقدان امنیت لازم جهت سرمایه‌ گذاری‌های بلند مدت، ریسک‌پذیری بالا یی داشته است.

به هین دلیل گرایش اندکی از سوی بخش های دولتی و تا حدودی بخش خصوصی کشورها در ورود به بازار گرجستان انجام می گرفت.

در یک دهه ی اخیر شرایط جدید و نسبتاً مطلوب این کشور که از دامنه بحران‌های موجود در آن کاسته شده و به درجه‌ای از امنیت و ثبات رسیده‌است.

که این دلیل بر توسعه و افزایش صادرات، واردات و حجم مبادلات بازرگانی این کشور با سایر کشورهای جهان  شده است.

استانداردهای لازم برای صادرات و واردات به گرجستان

استانداردهای شوروی سابق، هنوز در گرجستان وجوددارند اما در عمل هر محصولی که استاندارد کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای مشترک المنافع را داشته باشد، هیچ گونه مشکلی در بازار گرجستان نخواهد داشت.

استانداردهای پذیرفته شده در ایران نیز قابل استفاده در گرجستان می باشند.

گرجستان سرزمین فرصت ها محسوب می شود و با توجه به لغو ویزای گرجستان برای اتباع ایرانی فرصت بسیار ایجاد شده است.

با کمی برنامه ریزی جهت واردات و صادرات به گرجستان و همچنین برنامه ریزی دقیق تر جهت صادرات پسته، فرش، زعفران و انواع اجناس با کیفیت ایرانی به اروپا از طریق گرجستان اقدام نمود.

کالاهای صادراتی ایران به گرجستان

کالاها و محصولاتی که ایران به گرجستان صادر می کند شامل مصالح ساختمان، کک و انواع مشتقات نفتی و پتروشیمی، قیر، مازوت، محصولات کشاورزی مثل سیر، پیاز، صیفی جات، سیب زمینی، سبزی ها، لوازم خانگی و … می باشند.

 کالاهایی که از گرجستان به ایران وارد می شوند

این کالاها و محصولات نیز شامل تراکتور، ماشین آلات تراس فلزات، ضایعات آهن، تیرآهن برای ساخت و ساز، گردو تازه و خشک شده، فرومنگنز، چوب راش گرجستان و … می باشند.
با توجه به تصویب قانون همگرایی گرجستان با اتحادیه اروپا و برداشته شدن تعرفه گمرکی اجناس تولید شده در گرجستان جهت صادرات به اروپا، بستر مناسبی برای تجار و بازرگانان ایرانی مهیا شده است.

که اجناس خودشان را به گرجستان وارد کنند، سپس با بسته بندی در گرجستان و صادرات آن تحت پوشش اجناس تولید شده در گرجستان ضمن اینکه بدون تعرفی گمرکی و با قیمت مناسب تری قادر خواهند بود اجناس خودشان را به اروپا و آمریکا صادر کنند.

و این موجب می شود تجار اروپایی و آمریکایی جهت معامله با ایرانی ها بدلیل وضع قوانین تنبیهی اقتصادی از سوی آمریکا، مصون بمانند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.