صادرات لوازم التحریر در کشور های در حال بهبود سیستم آموزشی

خیلی از شما درگیر مسائل مختلفی بودید که یک محصولی را برای کارتان انتخاب کنید و یا به عنوان اولویت بگذارید که اول در بازار داخلی به آن بپردازید و بعد از این که یک سطحی از درآمد را به دست آوردید به بازار خارجی آن فکر کنید. و یا بعضی ازشما دوستان از همان ابتدا توجه شما به این است که محصول را برای بازار داخلی شروع کنم و اصلاً در بازار خارجی فعالیت نکنم. یا به عنوانی بگویم که توان مالی سرمایه­گذاری این کار را داریم و به خاطر این که ابتدا دیدید که بازار صادراتی خیلی اعداد بزرگتر و رقم­های متفاوت­تر و از طرفی توان صبر و تحمل برای بدست آوردن خروجی­ها را هم دارد یعنی خیلی با عجله و شتاب پیش نمی­روید که بگویید من صرفاً با شتاب و عجله، فقط روی این مسئله کار کنم تا خیلی زود به نتیجه برسم. شروع کردن در بازار داخلی خیلی زود نتیجه می­دهد، ظرف دو ماه، سه ماه، حتی قراردادهای خودتان را هم می­توانید ببنیدید در صورتی که آموزش­های ما را به خوبی توجه کنید خیلی راحت این قراردادها برای شما قابل بستن هست و خرید و فروش­ها اتفاق می­افتد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

امروز می­خواهم در مورد محصولی به اسم نوشت افزار یا لوازم التحریر با شما صحبت کنم. در مورد صادرات چون اعداد انقدر بزرگ است که اگر بخواهم هر موقع اعداد را به شما بگویم و آمار به شما بدهم همیشه باید اعداد چند میلیارد دلاری در سطح جهانی در مورد این که یک کالا چقدر ظرفیت دارد و چه طور می­شود آن را مصرف کرد صحبت کنیم. اعداد چند میلیارد دلاری مصرف لوازم التحریر در دنیا انقدر بزرگ است که اصلاً لزومی به توجه ندارد که بخواهم بگویم چه عددی است؟ یعنی ما بخواهیم فرض کنیم شما در بازار داخلی کمتر از یک در هزار، یک در ده هزار این چنین محصولی را بگیرید سالی بالغ بر چند صد میلیارد تومان باید صادر کنید تا بگویید من مثلاً یک در ده هزار این کالا را توانستم در بازار جهانی برای خودم بدست بیاورم.

مشتری­ای که این کالا را می­خواهد بخرد با توجه به تنوع کالا و این که کالا مثل خیلی از محصولات یک رِنج خاصی را ندارد، تنوع، شکل ظاهری و مسائل مختلف آن همیشه این کالا را با شکل­های متفاوت، قیمت­های متفاوت، رِنج­های متفاوت همراه می­کرده است و نظر مشتری­ها را خیلی راحت می­توانید جلب کنید. مشتری برای این که با شما شروع کند نیاز دارد که اول شما را بپسندد و بعد کالا را بپسندد، یعنی بتواند به شما اعتماد کند و بپذیرد که با شما کار کند. خوبی کار در حوزه لوازم التحریر این است که در بازار داخلی هم خیلی خوب می­توان کار کرد و عمده فروشی آن هم بسیار راحت و قابل توسعه است چون مشتری­هایی که دنبال عمده فروش­های لوازم التحریر می­گردند زیاد است و شما خیلی راحت می­توانید تأمین کننده­های مختلفی در این زمینه پیدا کنید که به شما کمک کنند و کار کنند. من خودم خیلی از این تأمین کننده­ها را می­شناسم که در این زمینه کار می­کنند و تجربه خوبی دارند ولی شروع کار خیلی مهم است.

وقتی در کار لوازم التحریر شروع می­کنید باید نگاه کنید که ما در یک منطقه­ای هستیم که به شدت در حال بازسازی است یعنی همه کشورهای همسایه ما جنگ زده بودند و امروزه هنوز در حال اصلاح سیستم آموزشی خودشان هستند تا دوباره آن را راه اندازی می­کنند و در تمام این سیستم آموزشی که راه اندازی می­شود باید فرصت­های مجددی برای خودشان و فرزندانشان فراهم کنند. فقر، بی­سوادی و کمبود سطح علمی در کشورهای همسایه، همیشه موجب این بوده که در خیلی از کشورها حتی فرزندانشان سواد نوشتن نداشته باشند، در کشوری که ویران شده و چیزی در آن وجود ندارد سطح سواد خیلی پایین است. این کشورها اکثراً لوازم التحریر ارزان قیمت می­خواهند و از طرفی لوازم التحریری نیاز دارند که در دسترس باشد یعنی نمی­توانند مدت­ها صبر کنند تا یک لوازم التحریر از یک مسیری به دست آنها برسد.

تجار ما متأسفانه خیلی روی این زمینه کار نکردند. ما در بازار خودمان فقط به فکر صادرات پسته و زعفران و خاویار و این چیزها هستیم، البته خیلی به فکر خاویار هم نیستیم و فقط به خاطر شرایط انحصاری خاویار است که برای ما خیلی جلب توجه داشته است. زندگی ما فقط شده صبح تا شب صادرات پسته یا زعفران بکنیم. هیچ کس نمی­گوید روی بحث صادرات لوازم التحریر کار کن یا روی تجارت آن یا روی بزرگ کردن این محصول یا برند سازی آن کار کن، ببین که چقدر می­توانی به این محصول هویت بدهی، چقدر می­توانی بازار خوبی برای این محصول بدست بیاوری، چقدر تنوع و ساختار خوبی دارد که می­توانی از آن خروجی بگیری.

این کشورها وقتی در حال توسعه هستند، کم­کم از لوازم التحریر ارزان قیمت به سمت لوازم التحریرهای خیلی خوب می­روند. ما در ایران برندهایی مثل پاپکو را داریم که برند خیلی خوبی است و در این زمینه بسیار ایده­ آل کار می­کند و نشان داده که ما می­توانیم محصولات درجه یک هم در داخل کشور تولید کنیم و حتی به کشورهای دیگر بفرستیم. ما باید فرصت­های خودمان را افزایش بدهیم، من نمی­خواهم در مورد نمودارهای صادراتی و وارداتی این محصول در ایران صحبت کنم و اعدادش را بیان کنم چون همیشه اعداد آن بالا است.

مزیت های لوازم التحریر در ایران

حوزه لوازم التحریر حوزه خیلی بزرگی است یعنی شما بخواهید وارد این حوزه بشوید یک گرایش آن را بخواهید وارد بشوید کلی سوال و حرف و حدیث دارد. خود لوازم التحریر حوزه­های مختلفی دارد، بعضی از حوزه­های آن تخصصی است و بعضی از حوزه­های آن عمومی است. همان طور که شما می­بینید لوازم التحریرهایی که مربوط به امور نقشه­ کشی هستند یک سری لوازم التحریر خاص هستند، امور نقاشی یک لوازم التحریرهای خاص دارند، بچه­ های دبستانی یک جور لوازم دارند، بچه ­های دبیرستانی یک مدل دارند. هر جایی متفاوت است یعنی ظرفیت آن خیلی بالا است. شما وقتی وارد این حوزه می­شوید می­بینید که یک دنیا کار و یک دنیا تنوع است. یک گرایش آن را برای کار شروع می­کنید، بازار آن را به دست می­آورید و راحت کار می­کنید.

مزیت لوازم التحریر در بازار داخلی این است که شما حتی به زبان فارسی تبلیغ می­توانید بکنید. شما می­گویید من انگلیسی شروع نمی­کنم، فارسی شروع می­کنم. زبان فارسی را شروع کنید مشتری­هایی به دنبال صادرات این محصول هستند که با شما ارتباط می­گیرند، چون به خرید این محصول نیاز دارند. انگلیسی که شروع کنید دنیایی از حرف است، دنیابی از کشورهای در حال توسعه و جهان سومی که لوازم التحریر نیاز دارند و اصلاً در این زمینه سرمایه گذاری نکردند و ما نسبتاً خوب داریم،  خیلی قوی کار کرده­اند اما ما محصولی مثل بیک را داریم، مداد و لوازم التحریرهایی مثل این را داریم، محصولاتی مثل دفاتر و از این قبیل چیزها را داریم که ظرفیت صادراتی هم دارند. نمی­خواهم بگویم که از نظر کیفی خیلی ایده­آل هستند اگرچه ما برندی مثل پاپکو را هم داریم که خیلی ایده­آل است و خوب کار می­کند. اما در مجموع ظرفیت بسیار خوبی در این محصولات هست و می­توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم.

امیدوارم اگر دنبال یک چیز خاصی هستی و نسبت به محصولاتی مثل لوازم التحریر علاقه­مند هستی، امروز تصمیم خودت را برای شروع بگیر. با من ارتباط بگیر، شما را راهنمایی می­کنم که چطور شروع کنی. موفق و پیروز باشید. خدا نگهدار.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.