صادرات اسباب بازی شهری

سلام دوستان. من نظام پرور، مدیر توسعه کسب و کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت­های آراد هستم. در این فایل صوتی می­خواهم در مورد انتخاب محصول و صادرات محصولی صحبت کنم که شاید کمتر به آن توجه می­کنید.

بعضی از محصولات هست که در کشور ما تولید می­شود و تولید کننده­های خوبی هم داریم که در این زمینه کار می­کنند و ظرفیت­های خیلی خوبی هم دارد. یعنی شما اگر در مورد یک کالا می­خواهید فکر کنید که چطور می­شود بازارهای خوبی برای این کالا پیدا کرد باید مقداری به بازارهای عقب­تر نگاه کنید. بازارهایی که از چشم دیگران غافل مانده و می­توانید فرصت­های خوبی در این بازارها برای خودتان بدست بیاورید. لوازم شهربازی یکی از این وسایل است، یعنی تجهیزات شهربازی، هر مدلی که فرض کنید قابلیت فروش و صادرات را دارد تا تاب و سرسره­های پلاستیکی که در شهرها استفاده می­شود و این لزوم توسعه شهری و صنعتی شدن شهرها است. همین طور که می­دانیم اکثر کشورهای همسایه ما به خاطر بحث­های جنگ و بحث­های خرابی که داشتند در حال حاضر در حال توسعه و بازسازی شهر خودشان هستند و این زیر ساخت­های تفریحی و زیر ساخت­های شهری جزو نیازهای عمومی هر منطقه هست پس تقاضای خرید آن وجود دارد.

اولویت اصلی ما در این دستگاه­ها کشورهای همسایه ما هستند که بسیار تقاضای بالایی دارند یعنی حجم تقاضاهایی که در این کشورها  هست خیلی بالاست. حالا چطور این تقاضاها زیاد می­شود؟ با توجه به این که این کشورها در حال توسعه هستند کشورهای خارجی زیادی به کشورهایی مثل عراق، سوریه و امثال اینها تسهیلات، امتیازات یا کمک­های بلاعوضی می­دهند که در قبال آن باید در توسعه خدمات شهری یا خدمات رفاهی آن منطقه فعالیتی بشود. یکی از زیر ساخت­های مهم آن اسباب بازی­های شهری و تفریحی است. پس این یک درآمد بسیار بسیار بالا و بودجه بسیار بزرگی برای خرید این تجهیزات وجود دارد.

این تجهیزات را می­شود دو مدل خریداری کرد: از کشورهایی خرید کرد که قیمت­های بالایی دارند ولی می­شود از داخل ایران هم این تجهیزات را با قیمت­های خیلی پایین تأمین کرد. چند وقت پیش با یکی از دوستانم صحبت می­کردم که می­گفت نسبت هزینه­ای که ما می­فروشیم با شرکت­های ترکیه در این است که ما یک پنجم قیمت آنها، قیمت تمام شده کالای خودمان را در بازار جهانی عرضه می­کنیم و این فرصت خیلی خوبی است. فقط باید خریدارها ما را پیدا کنند تا ما این فرصت را بدست بیاوریم و بتوانیم کالای خودمان را به آنها عرضه کنیم.

غیر از این کشورها، کشورهای دیگر دنیا مثل کشورهای آفریقایی، کشورهای حوزه آسیای شرقی، این کشورها هم در حال توسعه است. شما اگر به خوبی به این کشورها نگاه کنید مثل ویتنام و اندونزی و خیلی کشورهای دیگر در آسیای شرقی مثل آفریقای جنوبی و بون باسا، تانزانیا، دارالسلام و همه این کشورها که فعالیت می­کنند کشورهایی هستند که بسیار به تجهیزاتی در حوزه توسعه خدمات شهری خودشان دارند و اینها جزو لزوم ساختاری آنها هست. اگرچه در داخل کشور هم تقاضاهای خیلی زیادی برای این محصول وجود دارد و می­توان فرصت­های خوبی از آن بدست آورد اما مهم این است که ما بازارهای دور را هم ببینیم. اروپای شرقی و کشورهای حوزه CIS هم کشورهایی هستند که در حال توسعه هستند مثل گرجستان که اتحادیه اروپا هزینه­های بسیار زیادی می­کند که زیر ساخت­های شهری آن بهبود پیدا کند و این کشور از نظر اقتصادی و خدمات رفاهی در یک سطح بالاتری قرار بگیرد، پس ما می­توانیم این فرصت­ها را بدست بیاوریم، فقط باید در محلی که درست هست حضور داشته باشیم تا مشتری­هایی که دنبال این کالا هستند ما را پیدا بکنند.

دوستانی که می­خواهند در زمینه کسب و کار و توسعه تجارت خودشان کار بکنند حتماً با من ارتباط بگیرند، من به آنها مشاوره می­دهم که چطور بتوانند ساختار خودشان را درست کنند و یک محصول و یک خدماتی را انتخاب کنند که در داخل کشور بازار خیلی خوبی داشته باشد و در خارج از ایران بتوانند آینده خوبی برای صادرات این محصول پیش بینی کنند. موفق و پیروز باشید. خدانگهدار.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید.

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.