سطح ریسک‌پذیری و جاه‌طلبی

جاه‌طلبی در انسان ذاتا خوب است به شرطی که در مسیر درستی قرار بگیرد و از طرفی ریسک‌پذیری نیز می‌تواند خوب باشد به شرطی که با معادلات و محاسبات درست انجام شود. در جامعه ما قشرهای مختلفی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را براساس ریسک‌پذیری‌ها و جاه‌طلبی‌هایشان رده‌بندی کنیم و برای مثال بگوییم به ترتیب بالاتر هستند.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]

کارمندی!

قاعدتا می‌دانیم در جامعه افرادی هستند که به هیچ‌ وجه ریسک‌پذیر نیستند و نمی‌توانند توان و فشار ریسک‌پذیری و نگرانی‌های سبک کسب‌وکار خود را بپذیرند. اگر صبح که بیدار می‌شوند متوجه شوند تخم‌مرغ در سوپر سر کوچه یک تومان گران شده است شب با استرس به رختخواب می‌روند و روزها را با نگرانی اینکه امروز باید چکار کنم می‌گذرانند. این افراد معمولا دنبال شغل‌هایی هستند که خود هیچ درگیری نداشته باشند و بتوانند به آن مجموعه و سرمایه‌ و امکانات آن اعتماد کنند. حاضرند در ذلیل‌ترین شرایط زندگی کنند، اما خود را به سختی نیندازند. حاضرند با حقوق‌های ۵۰۰-۴۰۰ هزار تومان زندگی کنند، اما ریسک کاری را که نمی‌دانند ماه بعد پول درمی‌آورد یا نه نپذیرند. این اتفاقات علت‌های دیگری هم دارد. این افراد خودباوری هم ندارند و اکثرا باور ندارند که می‌توانند این کار را بکنند. البته افرادی در جامعه هستند که چون پوزیشن یا جایگاه بهتری پیدا نکرده‌اند به سمت بعضی کارها می‌روند، اما عده زیادی فقط به این خاطر دنبال شغل‌های کارمندی می‌روند که می‌توانند نسبت به آن شغل اطمینان قلبی داشته باشند. به قول خودشان ((حقوقش سر میخه)). حاضرن چندین سال حق‌التدریسی یا در سخت‌ترین شرایط کار کنند که آیا این درآمد بتواند برای آن‌ها ایجاد بشود یا نشود و اگر در طی این سال‌ها آن‌ها را بیرون کنند یا خودشان بروند یا دیگر به آن‌ها حقوقی ندهند نیز برایشان مطرح نیست. فقط همین مهم است که ما این کار و انجام داده باشیم و بتوانیم حقوق معتبری برای خود کسب کنیم.

[av_notification title=’یادداشت’ color=’orange’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
اما عده زیادی فقط به این خاطر دنبال شغل‌های کارمندی می‌روند که می‌توانند نسبت به آن شغل اطمینان قلبی داشته باشند.
[/av_notification]

کاسب کار داخلی

ازین قشر که بگذریم بالاتر می‌رویم و به افرادی می‌رسیم که جاه‌طلبی بیشتر و از طرفی ریسک‌پذیری بالاتر و همچنین خودباوری بیشتری دارند. البته بیشتر وقت‌ها این افراد به خاطر اینکه این استعدادها را درون خود دارند اما مسیر مطلوبی برای این کار پیدا نمی‌کنند، درگیر دست اندازهای اقتصادی روزگار امروز می‌شوند و اتفاق‌های بسیار بدی برایشان می‌افتد و بیشتر وقت‌ها از کار خود پشیمانند و بعضی‌های دیگر هم در مسیر درست قرار می‌گیرند و می‌توانند خیلی خوب رشد کنند، اما این افراد کاسب، مغازه‌دار، تولیدکننده یا فروشنده یک محصول به صورت عمومی می‌شوند.

کاسب کار داخلی

تجار حرفه ای داخلی

ازین افراد که بالاتر بیایم ، تجاری هستند که از تجارت عمومی سطح پایین به تجارت‌های بزرگ داخلی روی می‌آورند و سعی می‌کنند معاملات سنگین و در سطح‌های بالاتری انجام دهند. این افراد هوش بالاتری هم دارند. اگرچه دلیل این هوش بالا این است که این افراد می‌توانند تجربه‌ای که دیگران در بازاربه آن‌ها نمی‌دهند را اکتساب کنند و این کار برای دیگران بسیار سخت است. حال اگر کسی در جامعه باشد که این تجربه را در اختیارشان بگذارد، فرد می‌تواند با پشتکار و ریسک‌پذیری و جاه‌طلبی‌هایی که در او وجود دارد به سمت مسیری که می‌خواهد حرکت کند. این قشر سوم هستند.

صادر کننده ها

در قشر بعدی افرادی هستند که این بازار و شرایط بازار موجود آن‌ها را اغنا نمی‌کند و به دنبال بازارهای بزرگ‌تر هستند. آن‌ها یا کالا را از خارج وارد ایران می‌کنند و یا در مراحل بالاتر کالا را از ایران به بازار خارجی عرضه می‌نمایند. این‌ها افرادی هستند که همزمان که هوش و استعداد خوبی دارند قدرت تحلیل و آنالیز بسیار بالایی نیز دارند و نگران نیستند که با چیزهای پیش‌بینی‌نشده مواجه شوند. البته در بازار نیز شرایطی پیش می‌آید. مثلا کسانی هستند که با ما کار می‌کنند و نگران این شرایط پیش‌بینی‌نشده هستند، اما ازآنجاکه ما کمکشان می‌کنیم بتوانند با این پیش‌بینی‌ها مواجه شوند و مسیرشان را به خوبی ببینند، قدم در راه می‌گذارند و نگرانی ندارند. الحمدالله امروز بسیاری از دوستانی که در این زمینه شروع به کار کردن در وضعیت بسیار خوبی پیش‌رفته‌ و توانسته‌اند شریک‌های خارجی، سرمایه‌گذاران خارجی و بازار خارجی متفاوتی از دیگران داشته باشند و مسیر زندگیشان در آینده بسیار متفاوت‌تر از امروز شود.

بالاترین سطح تجاری

در انتها آخرین قشر هستند. افرادی که مرز و مکان و زمان ندارند. برای آن‌ها ۲۴ ساعت زندگی و کار است. نمی‌گویم ۲۴ ساعت کار می‌کنند. مرز و مکان ندارند. زمان ندارند. برای آن‌ها فرقی ندارد که امروز شنبه، یکشنبه، دوشنبه یا جمعه است. وقتی کار هست، کار هست. فرقی ندارد در جای دیگری از دنیا تعطیلات باشد، شب باشد، جای دیگری روز باشد و برای آن‌ها شب باشد. آن‌ها در حال توسعه کسب و کار خود هستند. این افراد کسانی هستند که ریسک و معملات امروز را می‌پذیرند و دارند کار می‌کنند. به این‌ها تاجر بین‌المللی می‌گویند. این‌ها ((جنرال تریدینگ)) نیستند. این‌ها تاجرهایی هستند که در دنیا از کشوری به کشور دیگر کالا می‌فروشند و خود به عنوان بنگاه تجاری دنیا در حال فعالیت‌اند و در بالاترین سطح معاملات و بالاترین سطح کسب‌وکار امروزی کار می‌کنند. اگرچه این رده از کارها بسیار متفاوت با تمام کارها هستند، اما آینده برای کسی رو به پیشرفت است که از یک مسیر بسیار سخت و پایین به سمت مسیرهای بزرگ‌تر قدم برمی‌دارد، رشد می‌کند و کم‌کم این جاه‌طلبی‌ها، قدرت ها، اعتماد به نفس‌ها و هوش کافی در او ایجاد می‌شود تا بتواند مراحل بعدی زندگی را بگذراند و رشد کند. دوستانی را دیده‌ایم که مسیر دیگری را پیدا نمی‌کرده‌اند و کارمندی آرزوشان بود و امروز در کسب‌وکار و تجارت بین‌الملل کار می‌کنند. امروز حرف از سفر به کشورهای دیگر و شرکای خارجیشان است. امروز معاملاتشان به دلار است. امروز حرفشان به دلار است. امروز کارشان با تاجرهای خارجی است.

[av_notification title=’بالاترین سطح تجارت’ color=’green’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
افرادی که مرز و مکان و زمان ندارند. برای آن‌ها ۲۴ ساعت زندگی و کار است.
[/av_notification]

امیدوارم بتوانیم به دوستانی که امروز تاجر و صادرکننده شده‌اند و به این سمت پیش می‌روند که به امید خدا در سال‌های آینده بتوانند به عنوان تاجرهای بین‌المللی کار کنند و زندگی و دیدگاهشان بیشتر از پول است و هدف‌های بزرگ دارند، احساس‌ قدرت درونشان را درک کنند و قدم‌های بزرگ‌تری بردارند، کمک کنیم  تا قدم‌به‌قدم پیش بروند و بتوانند در مسیرهای بزرگ زندگیشان حرکت کنند.

امیدوارم روزی شماها را ببینم که چند ده هزار آرادی که تاجر هستند، چند ده هزار آرادی که تاجر بین‌المللی هستند، در دنیا به نام هستند، پای هر میزی می‌شینند پرچم آراد را می‌گذارند و پای هر قراردادی که می‌بندند مهر آراد را می‌زنند و می‌گویند ما ازاینجا شروع کردیم و امروز اینجا هستیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.