تفاوت فاکتور رسمی با پیش فاکتور

در این فایل صوتی می­خواهم در مورد زیر ساخت­های صادراتی با شما صحبت کنم. در جلسات قبلی در مورد زیرساخت­ها صحبت­های مختلفی کرده بودیم، در این جلسه می­خواهم در مورد Commercial invoice  یا مخفف Ci صحبت کنم. ما در جلسات قبل گفتیم که Performa invoice  به عنوان پیش فاکتور رویه­ای دارد که در ابتدای کار و برای شروع کار و به عنوان سندی برای پرداخت اولیه توسط مشتری به مشتری داده می­شود تا کار را انجام بدهد و یکی از ملزومات پرداخت­های بانکی در کشورهای توسعه یافته و کشورهای پیشرفته هستند که بحث­های قانونی و در واقع بانکی را رعایت می­کنند مخصوصاً بحث­های پولشویی. به عنوان سندی برای پرداخت است و این نشان دهنده­ی این هست که بابت چه موضوعی و چه مسئله­ای و توسط چه کسی و در چه تاریخی به چه شرکتی پرداخت می­شود؟ و زمان و مهلت پرداخت دارد.

اما در زمینه روش کار، بعد از این که کار تمام شد و کالا را تحویل دادید در انتها برای دریافت الباقی مبلغ یا اگر مبلغ تسویه شد برای این که سندی باشد که در گمرک مقصد یعنی در گمرکی که مشتری کالا را تحویل می­گیرد، نشان دهنده این باشد که کالا را از کدام  کشور و به چه قیمتی خریده است سندی به نام Commercial invoice نیاز داریم. تمام مشخصات Commercial invoice مثل Performa invoice است، فرقی نمی­کند. فقط این است که validity  ندارد، تاریخ دارد، روی آن شماره بارنامه درج می­کنید و  اگر بارنامه­ای هست می­توانید شماره آن را درج کنید و اگر مانده حسابی دارد در آن قید می­کنید که مثلاً طبق این سند، انقدر مانده حساب دارد و این مشخصه­ی این هست و کالای شما بعضی اوقات مثلاً بر فرض به یک نفر می­گویید من 20 تن سیب می­فروشم، مبلغ آن انقدر می­شود، 50 درصد پیش پرداخت بده، یا صد در صد پیش پرداخت بده و الباقی مبلغ را بعد از این که بارنامه صادر شده پرداخت کن. الباقی مبلغ می­خواهد پرداخت شود حالا شما بارگیری کردید و 20 تن را دقیق بارگیری نکردید و مثلاً 21 تن و 176 کیلو بارگیری کردید و یا 20 تن و 150 کیلو یا 19 تن و 560 کیلو بارگیری کردید، پس من که این بار را زدم عددی که بدست آوردم با عددی که در پرفورمای من ذکر شده است متفاوت می­باشد و همین عامل این می­شود که شما در Commercial invoice عدد دقیق را درج کنید و مشتری بتواند ببیند و نظرش جلب بشود تا پرداخت شما را انجام بدهد و در واقع این سند را در بانک بگذارد و کارش انجام بشود.

این زیر ساخت، به عنوان زیر ساخت اعتماد سازی نیست به عنوان زیر ساخت نهایی است که به عنوان کاری که برای مشتری انجام داده­اید به او تحویل بدهید تا بتوانید پرداخت­های نهایی و دریافت­های نهایی خودتان را با آن انجام بدهید. غیر از Commercial invoice   سند دیگری داریم که باید همزمان با تحویل کالا به مشتری تحویل دهیم به اسم Packing List و یک سری اسناد دیگر که الان در موردش صحبت نمی­کنم و انشاءالله در فایل­های صوتی بعدی بیشتر به آن می­پردازیم.

در خدمت شما هستم، دوستانی که می­خواهند کسب و کار خودشان را شروع کنند به من در  تلگرام پیام بدهند، در اولین فرصت، زمانی را مشخص می­کنم تا با هم صحبت کنیم. انشاءالله بتوانند بدون سرمایه و بدون تجربه و با سرمایه و تجربه آراد وارد بحث کسب و کار تجارت بشوند

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.