تجارت در شبکه های اجتماعی

می‌توانید با سه روش در اینترنت کار کنید: یا در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید، یا به سراغ اپلیکیشن‌ها بروید و یا سایت داشته باشید.
البته راه‌های دیگری هم دارید، مثل ایمیل‌مارکتینگ یا اینکه بنر سایت‌های مطرحی مثل ورزش ۳، خبر فارسی یا خبرگزاری فارس را بگیرید، اما چون این راه‌ها کاملا سوخته‌اند، اصلا آن‌ها را مطرح نمی‌کنم و فقط سه راه اصلی را مطرح می‌کنم؛ شبکه اجتماعی، اپلیکیشن و سایت که ما از این سه راه برای ورود به فضای اینترنت و پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنیم.

چگونه در اینترنت مشتری پیدا کنیم

از سال ۲۰۱۴ شبکه‌های اجتماعی یکی از ده روش برندسازی به شمار می‌آیند.
همه شما حداقل در یک شبکه اجتماعی حضور دارید و هیچ‌کس نیست که بگوید من اصلا شبکه اجتماعی ندارم، بنابراین همه مردم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در مورد شبکه‌های اجتماعی بین ایران و خارج از ایران تفاوتی وجود دارد.
اگر می‌خواهید در حوزه داخلی کار کنید و تجارت شما فقط منوط به ایران باشد، شبکه‌های اجتماعی برای شما مشتری جدیدی نمی‌آورد.
فقط می‌تواند به شما کمک کند مشتری‌های خود را مدیریت کنید، آموزش‌ها و اطلاعات خود را به آن‌ها ارائه دهید، اعتمادسازی کنید و پول بگیرید.

چگونه در اینترنت مشتری پیدا کنیم

معایب شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی در ایران -و نه جهان- دو ایراد دارد. ایراد اول: اگر بخواهیم با هم صادق باشیم، شبکه اجتماعی در ایران جای وقت‌گذرانی است.
۹۹ درصد کسانی که به اینستاگرام می‌آیند، برای کار، تجارت یا خرید نیست، بلکه برای دیدن عکس و کلیپ است.

ایراد دوم: شبکه اجتماعی خوب در یک کشور چه ویژگی‌هایی دارد؟ اینکه تعداد کاربرانش زیاد باشد و فقط همین یک عامل است که خوب یا بد بودن آن را تعیین می‌کند. قطعا هیچ‌کس در ایران QQ ندارد، اما همه چینی‌ها QQ دارند.
اگر با چینی‌ها از تلگرام حرف بزنید، با حالت عجیبی به شما نگاه می‌کنند و می‌پرسند: تلگرام چیست؟ پس آن شبکه اجتماعی خوب است که مردم در آن حضور داشته باشند و شبکه اجتماعی که مردم ایران در آن حضور داشته باشند، فیلتر می‌شود.
چرا وایبر را فیلتر کردند؟ گفتند سرورهای آن در ایران نیست، در اسرائیل است. بعد ویچت را فیلتر کردند، چرا؟ چون قابلیت share و near by داشت و مفسده ایجاد می‌کرد.
بعد تلگرام را فیلتر کردند، چرا؟ چون مسائل سیاسی پیش آمد و دوباره بحث نبودن سرور در ایران مطرح شد. اما اگر الان ویچت و وایبر را نصب کنید، می‌بینید نه ویچت فیلتر است و نه وایبر.
آیا سرورهای وایبر در ایران قرار گرفتند یا ویچت قابلیت near by خود را پاک کرده؟ نه، فیلتر نیستند، چون کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند.
شما بنای کار خود را در ایران روی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید و بعد آن‌ها فیلتر می‌شوند. شبکه اجتماعی قوی‌تر از تلگرام که نداریم، اما باز هم فیلتر شد.

معایب شبکه های اجتماعی

ساخت اپلیکیشن حرفه ای

مورد دیگری که در ایران بسیار پیشنهاد می‌شود، استفاده از اپلیکیشن است که کارایی چندانی هم ندارد.
سال گذشته حول و حوش ۹۷ هزار اپلیکیشن فارسی در ایران ساخته شد.
چند مورد از آن‌ها معروف شدند؟ اسنپ، روبیکا، آپ، هف‌هشتاد. هر کدام از این‌ها هم میلیارد‌ها تومان تبلیغ کردند تا معروف شدند.
اپلیکیشن به درد نمی‌خورد، نه فقط در ایران، در هیچ جای دیگری هم به درد نمی‌خورد پس در اینترنت روی این پارامتر کار نکنید.

ساخت اپلیکیشن حرفه ای

بهترین روش تجارت الکترونیک

فقط داشتن سایت است که در اینترنت جواب می‌دهد.
خود گوگل می‌گوید ۹۴ درصد مردم جهان وقتی وارد اینترنت می‌شوند، برای رفع نیازهای خود جستجو می‌کنند.
پس اگر شما می‌خواهید مشتری پیدا کنید، به سراغ سایت بروید و در صفحه اول گوگل جایگاه پیدا کنید.
با شبکه اجتماعی نیز مشتری‌هایی که از طریق سایت به دست می‌‌آورید، مدیریت کنید، اعتمادسازی کنید و با آن‌ها کلنجار بروید تا برای شما پولساز بشوند، به گزینه اپلیکیشن هم اصلا کاری نداشته باشید. این باید سیاست شما برای ورود به تجارت باشد.

بهترین روش تجارت الکترونیک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.