بررسی بازار هدف و افزایش مشتریان صادراتی

بررسی بازار هدف و افزایش مشتریان صادراتی موضوع امروز آراد برندینگ هست لذا اگر خواهان افزایش مشتری و پیدا کردن بازار صادراتی هستید با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم.

چنانچه یک تاجر یا تولید کننده هستید و قصد فروش محصولات خود به خارج از کشور ایران را دارید پیشنهاد می کنم که تا انتها با ما همراه باشید. در این قسمت آموزشی به شما خواهیم آموخت که چگونه مشتریان بیشتری برای خود کسب کنید و حجم درآمد ها و فروش خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

یکی از اولین گام ها در شروع یک کسب و کار و یا رشد و ارتقای آن، شناسایی بازار هدف (Target Market) است. درست بعد از اینکه بازارتان را شناسایی کردید، می توانید شروع به هدف گذاری بر روی افرادی کنید که برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما مبلغی را پرداخت خواهند کرد؛ این افراد، مشتریان هدف شما خواهند بود.

[av_notification title=’بازار هدف چیست؟’ color=’silver’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ icon_select=’yes’ icon=’ue83d’ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
بازار هدف به عنوان گروه خاصی از خریداران بالقوه معرفی میشود که یک کسب و کار، محصولات و خدماتش را برای آنها جایگاه یابی می کند. و یا به عبارتی ساده تر، گروهی از افراد اند که به احتمال بسیار زیاد خریداران محصولات و خدمات شما خواهند بود.
[/av_notification]

همچنین ما قبلا در مورد جذابیت بازار هدف و بررسی آن صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم این فایل آموزشی را هم نیز مطالعه کنید.

بازار هدف چیست؟

بازار هدف (به انگلیسی: Target Market) درباره جذب مشتریانی است که آنچه می فروشید را، خواهند خرید. البته در این رابطه مواردی بیشتر از آنچه گفته شد وجود دارد. پیش از تمام این موارد، نیاز خواهید داشت تا بدانید دقیقا چه کسانی محصولات شما را خریداری می کنند و اینکه دقیقا چگونه به آن ها دسترسی پیدا کنید. البته به دست آوردن چنین دانش و اطلاعاتی نیازمند انجام یک سری تحقیقات و برنامه ریزی های مبتنی بر هدف است.

مشتریان کجا هستند؟

مشتریان شما کجا هستند؟ این موارد مربوط به مکان هایی هستند که مشتریان شما در آن جا یافت می شوند ( نظیر دانستن کد پستی آن ها و…) و اطمینان حاصل کنید که جزئیاتی نظیر اندازه منطقه، تراکم جمعیت آن و شرایط آب و هوایی آن را می دانید. در برخی موارد ممکن است این مکان های بازار گوشه ای را برای کسب و کار شما فراهم کند.

بازار هدف صادراتی

چگونه یک بازار را به بخش های مختلف تقسیم کنیم؟

برای بخش بندی مشتریان بالقوه، و تبدیل آنها به یک بازار هدف، نیاز است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتری ایده آل شما چند ساله است؟
  • چه مقدار پول می پردازد؟
  • محصول یا خدمت شما بیشتر برای مردان، زنان و یا کودکان مناسب است؟
  • بازار هدف شما از کجا خرید می کند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • چه سطحی از تحصیلات دارند؟
  • چه مشکلات، نیازها یا خواسته هایی دارند که محصول یا خدمت شما آها را برآورده خواهد کرد؟

[av_notification title=’توجه’ color=’grey’ border=’solid’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue83d’ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
هرچه بهتر درباره خریدار ایده آل خود بدانید و بفهمید، کمپین بازاریابی و پیام های محصول موثرتری برای جذب مشتریان خواهید داشت و می توانید متناسب با نیازهای خاص آنان محصول یا خدمتی را ارائه و برای آن پیام های بازاریابی و تبلیغاتی فراهم سازید.
[/av_notification]

بازار هدف صادرات

چگونه از بازار هدف استفاده می شود؟

جالب است بدانید اگر هنوز در مرحله شروع کسب و کارتان هستید، یا در جستجوی فرصتی خلاقانه برای رشد کسب و کارتان هستید و یا می خواهید کسب و کاری که ایجاد کرده اید را حفظ کنید، بازار هدف ابزاری است که می توانید به کار ببرید. اما دو نکته مهم وجود دارد که در پایان کار باید به آن ها اشاره شود.

رقابت تان را در بازارهای گوشه ای لحاظ کنید.

آنچه در شناسایی بازار هدف دارای اهمیت است این است که، بازارهای هدفی را شناسایی کرده و بر آنها تمرکز کنید که رقبای شما سراغی از آن ها نمی گیرند، و این موضوع است که شما را موفق می کند. امروزه، فهمیدن آن چیزی که رقبای شما در حال انجام آن هستند کار بسیار آسانی شده است. مطالعه درباره بازخوردهای مشتریان رقبایتان می تواند به شما کمک کند تا نقاط کور موجود درکسب و کار آن ها که می توانید از آن بهره کافی را ببرید، شناسایی نمایید.

باشگاه مشتریان وفادار ایجاد کنید.

بهترین موضوع درباره شناخت مشتریان هدف آن است که نه تنها قادر خواهید بود مشتریان جدید را ردیابی کنید، بلکه مشتریانی که به درستی انتخاب کرده اید، وفادارتر خواهند شد و پول بیشتری نیز خرج خواهند کرد!
شناخت درست مشتریان و این مورد که آنچه واقعا می خواهد را برایشان فراهم کنید، یقینا راهی است برای ایجاد باشگاه مشتریان وفادار و باعث می شود آن ها به دوستانشان بگویند که چقدر برند و محصولات شما را دوست دارند.

بازار هدف صادراتی

بازار هدف صادراتی کجاست؟

همانطور که خدمتتان عرض نمودیم بازار هدف هر محصول با محصول دیگر متفاوت است به عنوان مثال بازار هدف شکلات به نسبت بازار هدف موز تفاوت های چشمگیری دارند. لذا باید بازار هدف صادراتی هر محصول به صورت جداگانه مورد آنالیز و بررسی قرار گیرد که در ادامه فایل صوتی این آموزش را می توانید دریافت کنید.

افزایش مشتریان صادراتی

نحوه صادرات پسته

افزایش مشتریان صادراتی

افزایش مشتریان صادراتی

افزایش مشتریان صادراتی در اروپا

اکثر تولیدکنندگان درجه یک در آرزوهای خود به صادرات به اروپا می‌اندیشند و اینکه شاید بتوانند محصول خود را جهانی نمایند. اما آیا این ممکن است؟ البته منظور من فرستادن چند قوطی کنسرو، چند شیشه سس برای یک سوپرمارکت در لندن و یا پاریس که مراکز اصلی خرید ایرانیان مقیم این شهرها است، اصلا نیست (هرچند که برخی این‌گونه خود را صادر کننده به اتحادیه اروپا می‌دانند !)

افزایش مشتریان صادراتی در اروپا

هدف ارتباط با هر آن‌کسی است که در مرزهای اتحادیه اروپا به دنبال محصول ماست. ایجاد یک بازار هدف جدید در اروپا.
اما همان‌طور که میدانید، ایجاد ارتباط از سوی ما با خریدار یا مصرف‌کننده اروپایی (خریدار خانگی، خریدار واسط، خریدار تولیدی) کار ساده‌ای نیست. هرچند که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی در مرحله صفر شروع این فرایند مشکل‌دارند. به این معنا که قبل از رسیدن به ایجاد ارتباط با مشتری، هیچ ایده‌ای در خصوص مشتری خود ندارند. سوال اساسی در ذهن این صادرکننده‌ای از اینجا شروع می‌شود:

  • به چه کسی باید بفروشم؟
  • مشتریان صادراتی کجا هستند؟

پس در گام نخست باید خریدار (مشتری بالقوه) به‌درستی انتخاب گردد. شناسایی مشتری مناسب خود بسیار دشوار است.

[av_notification title=’اخطار’ color=’red’ border=” custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ icon_select=’yes’ icon=’ue815′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
از اساسی ترین مشکلات صادرکننده ایرانی ؛ نداشتن دانش کافی است.
[/av_notification]

برخی از مهمترین این مشکلات عبارتند از:

  1. عدم تسلط به زبان انگلیسی (به خصوص زبان تخصصی تجاری)
  2. عدم شناخت فرهنگ مصرف شهروندان اروپایی
  3. عدم شناخت الگوریتم تصمیمی و عوامل تاثیرگذار بر تصمیم سازی یک خریدار اروپایی
  4. عدم تسلط به قوانین و مقررات بازار اروپا

لازم است که توضیح دهم که اگر تاکنون به افغانستان، عراق و یا چند کشور آفریقایی چند دلاری صادرات داشته‌اید، به‌هیچ‌عنوان سعی نکنید که بر حقانیت خود بر صادرات به اروپا به همین آسانی نیز اصرار نمایید.

دانلود فایل آموزشی بررسی بازار هدف و افزایش مشتریان صادراتی

در انتهای همین مقاله آموزشی می توانید فایل صوتی آموزشی استاد مصطفی نظام پرور – مشاور صادراتی آراد برندینگ را دریافت نمایید جهت دانلود این برنامه آموزشی صادراتی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

[restrict paid=true]

[av_button label=’دانلود فایل صوتی’ link=’manually,https://aradbranding.ir/wp-content/uploads/2018/07/Daily-tasks-for-export.mp3′ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=”]

[/restrict]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.