ایده های تولید محتوا در اینستاگرام

حضور در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام برای تاجران بسیار ضروری است و حتی اگر به اینستاگرام علاقه ندارید، باید برای فعالیت‌های تجاری از آن استفاده کنید. چون مشتری هم در این شبکه اجتماعی حضور دارد و می‌توان از این طریق پول درآورد. اما تاجران باید چگونه در اینستاگرام فعالیت کنند و از چه استراتژی و برنامه‌ای برای تولید محتوا در اینستاگرام بهره ببرند؟

تولید محتوا در اینستاگرام

ساخت پروفایل در اینستاگرام

در اینستاگرام نیز همچون تلگرام، بحث پروفایل اهمیت دارد. پروفایل شامل مطالبی می‌شود که شما به مشتری‌های خود نشان می‌دهید. برخی افراد پروفایل‌های شخصی دارند و شما نمی‌توانید پست‌ها و محتواهای صفحه اینستاگرام آن‌ها را ببینید؛ به این دلیل که آن‌ها صفحه اینستاگرامشان را خصوصی یا private کرده‌اند و در واقع، پست‌های خود را برای همه به اشتراک نگذاشته‌اند. فقط کسانی می‌توانند پست‌هایشان را ببینند که آن‌ها را فالو کرده باشند یا از طرف آن‌ها فالو شده باشند. اما برخی پست‌ها public یا عمومی هستند و می‌توانید آن‌ها را بدون نیاز به فالو کردن ببینید. مثلا برای بازیگرها مهم نیست که برای دیدن عکسشان حتما آن‌ها را فالو کنید، اما ممکن است برای شخص دیگری مهم باشد و اجازه ندهد هر کسی عکس او را ببیند، بنابراین باید ابتدا تایید کند تا دیگران بتوانند پست‌هایش را ببینند.

فعالیت تجاری در اینستاگرام

برای کسب و کارهای تجاری بهتر است صفحه خصوصی داشته باشیم که رقیب‌ها نتوانند ما را ببینند یا صفحه public داشته باشیم تا همه بتوانند ما را ببینند؟ برخی معتقدند صفحه‌های تجاری باید خصوصی باشد تا فقط اشخاصی که در این حوزه کار می‌کنند، به سمت ما بیایند، نه اشخاص عادی. چون اشخاص عادی درآمدی برای ما ندارند و دلیلی هم ندارد که صفحه ما را ببینند. اما در مقابل عده دیگری با این نظر مخالف‌اند و عقیده دارند حتی بازدید افراد عادی هم باعث می‌شود که عکس‌های ما بیشتر دیده شود و این کار، صفحه اینستاگرام ما را قوی‌تر می‌کند یا ممکن است مشتری بخواهد در لحظه با شما ارتباط برقرار کند، اما به این دلیل که صفحه شما خصوصی است، چنین امکانی را پیدا نمی‌کند و در نتیجه به سراغ رقیب می‌رود. نکته دیگر اینکه اگر صفحه شما عمومی باشد، در قسمت جستجوی اینستگرام هم دیده خواهید شد.

انتخاب نام کاربری مناسب

علاوه بر پروفایل، ID و Username شما هم اهمیت دارد. نام کاربری باید اسم برند شما باشد، اما در مواردی دیده شده که افرادی از اسم خودشان برای ساختن نام کاربری استفاده کرده‌اند؛ مثلا فردی به اسم پریسا جوادی، کاربری به نام p.javadi در اینستاگرام ساخته و عکس محصولاتش را گذاشته است. چنین کاری اشتباه است، کما اینکه کارخانه چی‌توز هم با اسم و فامیل مدیر عاملش حساب اینستاگرام برای معرفی محصولاتش درست نمی‌کند، بلکه از نام برند استفاده می‌کند.

تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام

ویدیوهای یک دقیقه‌ای در اینستاگرام می‌توانید دو نوع پست ویدیویی بگذارید. در حالت اول، می‌توانید محتواهای شصت ثانیه‌ای تولید کنید و به اشتراک بگذارید. به هر تعدادی که بخواهید، می‌توانید عکس بگذارید، ولی مدت زمان هر فیلم حداکثر شصت ثانیه است. به این دلیل که مردم نمی‌خواهند وقت زیادی صرف کنند.

[av_notification title=” color=’blue’ border=’solid’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ icon_select=’yes’ icon=’ue909′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
رسانه‌ها مردم را بهتر می‌شناسند و می‌فهمند که مردم حاضر نیستند فیلم یک دقیقه‌ای را دنبال کنند، بنابراین نباید فیلم پنج دقیقه‌ای بگذارید.
[/av_notification]

IGTV چیست؟

روش دیگر برای گذاشتن پست ویدیویی در اینستاگرام، استفاده از IGTV است. در IGTV محدودیتی برای مدت زمان ویدیوها وجود ندارد و حتی می‌توانید تا یک ساعت صحبت کنید. اما آیا مشتری‌ها حاضرند این یک ساعت را نگاه کنند؟ آیا یک تاجر حبوبات می‌تواند یک محتوای دو ساعتی جذاب تولید کند؟ ویدیوهای شما در IGTV باید کمتر از ده دقیقه باشد و اگر بیشتر باشد، فایده‌ای ندارد. اینستاگرام این اجازه را می‌دهد که ویدیوهای طولانی‌تری بگذارید، اما برای تاجران کاربردی ندارد. درست است که برای پخش کنسرت خوب است و مردم حاضرند نیم ساعت آهنگ گوش کنند، اما در حوزه تجاری کاربردی ندارد و کسی حاضر نیست ویدیو طولانی ببیند.

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

اینستاگرام این قابلیت را دارد که بتوانید رویدادها را در لحظه به اشتراک بگذارید و حتی موضوعات را به نظرسنجی بگذارید. مثلا اگر دو مدل نخود دارید، می‌توانید از آن‌ها عکس بگیرید و شماره‌گذاری کنید. آن را استوری کنید و از کسانی که شما را فالو کرده‌اند، بپرسید: «به نظر شما کدام مدل بهتر است؟» مردم هم یکی از گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب براساس انتخاب آن‌ها می‌فهمید که مخاطبان شما چه طرز فکری دارند. این موضوع بسیار جذاب است و می‌توانید یک فایل یک یا دو دقیقه‌ای ضبط کنید و در آن راجع به همین مسئله صحبت کنید. مثلا بگویید گزینه یک به این دلیل اشتباه بود و گزینه دو هم به این دلایل درست است. بعد از اینکه مخاطبان شما این ویدیو را ببینند، متوجه اشتباهشان می‌شوند و می‌گویند: درست می‌گوید، ما باید گزینه دوم را انتخاب می‌کردیم، چون این محصول کیفیت بهتری دارد و مرغوب‌تر است.

وقتی شما چنین اسراری را برای مخاطبان خود آشکار می‌کنید، به شما اعتماد می‌کنند و بعد از آن، دوست دارند شما را بیشتر دنبال کنند و از شما بیشتر یاد بگیرند، بنابراین در کنارتان می‌مانند. وقتی به مرحله دریافت پول از مشتری برسید، از کسی که اعتماد کرده راحت‌تر می‌توانید پول بگیرید یا کسی که هیچ چیزی درباره شما نمی‌داند؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.