افزایش سئو سایت با ویدیو در آپارات

افزایش سئو سایت با قرار دادن ویدیو در آپارات و یوتیوب برای سایت های ایرانی و خارجی امکان پذیر است. اگر قصد دارید سئو سایت خود را از طریق شبکه های اجتماعی افزایش دهید تا اعتبار بیشتر نزد گوگل پیدا کنید، در آپارات و یوتیوب ویدئو منتشر کنید.

ویدیو مارکتینگ همین حالا و در ابتدای سال ۲۰۱۸ نیز بسیار محبوب و پر رقابت شده است. از فعالیت در شبکه های اجتماعی گرفته تا سایت های ارایه دهنده ویدئوهای آموزشی، همگی ویدیو را ابزاری کارآمد برای انتقال پیام خود به مخاطبین میدانند. در این میان مفهومی با عنوان سئو ویدیو به عنوان سئو بک لینک نیز بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است.

افزایش سرعت اینترنت و البته کاهش قیمت آن در سالهای اخیر موجب شده تا محتوای ویدئویی شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۰ درصد از محتوای ارائه شده در اینترنت به صورت ویدئو خواهد بود.

افزایش سئو سایت با ویدیو

افزایش سئو سایت با ویدیو

اولین نکته ای که در ارائه محتوای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای بارگذاری و انتشار آن است. در حال حاضر یوتیوب را میتوان دومین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل دانست و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید بعد از گوگل است.

این دو ابزار به شما کمک میکنند تا هزینه های مربوط به بارگذاری و انتشار محتوای ویدیویی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و البته شانس کسب جایگاه در نتایج گوگل را به شدت افزایش دهید.
در حال حاضر در ۵۵ درصد نتایج جستجو حداقل یک ویدئو از طرف گوگل به کاربر پیشنهاد می شود که البته بیشتر آنها از سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب هستند. به عبارت دیگر ویدئوهایی که در آپارات و یوتیوب هستند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل داشته اند.

[av_notification title=’توجه’ color=’custom’ border=” custom_bg=’#17aaa0′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’yes’ icon=’ue80d’ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-10hl5u0′]
بررسی های آماری و نظرسنجی های اینترنتی نیز نشان میدهد که ۴۳ درصد کاربران دسترسی به یک محتوای ویدئویی را به مطالعه یک مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند.
[/av_notification]

تکنیک های سئو ویدیو در آپارات

ساخت کانال در آپارات به شما اجازه میدهد علاوه بر سایت خودتان فضایی برای ارائه محتوا و البته دیده شدن داشته باشید. معمولا ویدئویی که در آپارات قرار میدهید در مقایسه با زمانی که خودتان مستقیما در سایت آن را بارگذاری و معرفی کنید، جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب میکند. علاوه براین، زمانی که کاربران مستقیما در آپارات جستجو می کنند و یا در بخش ویدیوهای مشابه شما شانس دیده شدن خواهید داشت.

برندسازی با آپارات

نکات کلیدی برندسازی با آپارات جهت افزایش سئو سایت

  1. ترجیحا یک کانال رسمی در آپارات ایجاد کرده و کلیه اطلاعات مهم شامل آدرس سایت را در آن درج کنید.
  2. ویدیو های خود را در دسته بندی های مشخص و تفکیک شده بارگذاری کنید. هر دسته بندی یک صفحه جدید برای شما در سایت آپارات ایجاد میکند. که به شما فرصت می دهد عبارت دیگری را نیز هدف گذاری کنید.
  3. براساس محتوای ویدئو و نیاز مخاطبین آنها را برچسب گذاری کنید. برچسب گذاری مهمترین فاکتور آپارات برای نمایش ویدیو های مشابه است. این کار شانس شما را برای دیده شدن افزایش میدهد. همچنین برچسب گذاری لینک سازی داخلی ویدیوی شما را بهبود میبخشد.
  4. برای هر ویدئو متن توضیحات اختصاصی و مفید بنویسید و در این متن لینک صفحه یا مقاله مرتبط در سایت خود را قرار دهید.
  5. برای نمایش ویدئو در سایت خود ترجیحا به جای iframe از کد اسکریپت استفاده کنید.
  6. نظرات کاربران را رصد کرده و به خوبی پاسخ گوی آنها باشید.
  7. کپی رایت و آدرس سایت خود را بر روی ویدیوهای بارگذاری شده قرار دهید و به کپی رایت قرار داده شده توسط آپارات بسنده نکنید.

سئو ویدیو سایت

تکنیک های سئو ویدئو بر روی سایت خودمان

در بسیاری موارد ویدئو را مستقیما در سایت خودمان بارگذاری کرده و در دسترس کاربران قرار میدهیم. این کار هم جایگاه مقاله شما در نتایج جستجو را بهبود میدهد و هم شانس شما را برای کسب جایگاه در نتایج جستجوی ویدئو گوگل بالا میبرد. اگر ویدئو را مستقیما در سایت خودتان بارگذاری میکنید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  1. از پلیر های Flash استفاده نکنید و همیشه ویدئو را با پلیر HTML5 در دسترس کاربران قرار دهید.
  2. ویدئو را در ابتدای مقاله و پس از یک یا دو پاراگراف قرار دهید. هرچقدر به انتهای مقاله نزدیک میشویم تاثیر و ارزش ویدئو کاهش می یابد.
  3. از نشانه گذاری استاندارد برای ویدئو استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از Schema شانس شما برای حضور در بخش Video در نتایج جستجوی گوگل بسیار پایین خواهد بود.
  4. قبل از ویدئو یک تگ h2 اختصاصی برای آن ویدئو و در پایین آن یک فضای متنی برای ارایه توضیحات در مورد ویدئو داشته باشید. در صورت نشانه گذاری صحیح این اطلاعات نقش Title و Description برای رتبه بندی ویدئوی شما خواهند داشت.
  5. از ویدئوهای کوتاه و با حجم مناسب استفاده کنید. اگر زمان ویدئو بیشتر از ۱۰ دقیقه و حجم آن بیشتر از ۱۵ مگابایت باشد شانس دیده شدن آن توسط کاربر به شدت کاهش می یابد. این اعداد در موضوعات مختلف متفاوت است.
  6. ۱۵ ثانیه اول ویدئو اهمیت بسیار زیادی دارد بیشتر کاربران در این زمان تصمیم میگیرند که ویدئو را تا انتها تماشا کنند یا نه.

سئو آپارات

ویدئو را در سایت خودمان بارگذاری کنیم یا در آپارات

عوامل مختلفی بر این انتخاب تاثیرگذار هستند. به طور معمول ویدئوهایی که مستقیما برای بازاریابی محتوا تهیه میشوند مانند تیزرهای تبلیغاتی، معرفی محصولات، گزارش سمینار، بریده برنامه های تلویزیونی یا موضوعات تفریح و سرگرمی و … بهتر است در آپارات بارگذاری شوند زیرا هم هزینه هاستینگ شما را کاهش میدهند و هم شانس بیشتری برای دیده شدن خواهند داشت.

هرچقدر هم که استانداردهای سئو بر روی ویدئوهای شما در آپارات رعایت شود بازهم بازدیدکنندگان به سایت شما وارد نمیشوند. عملا این کار فقط موجب شناخته شدن بیشتر نام شما و جذب درصد کمی از بازدیدکنندگان علاقه مند را به همراه خواهد داشت.

فیلم آموزشی سئو ویدئو با آپارات را از طریق لینک زیر دریافت کنید. این فیلم توسط استاد تالیا زیارکلائی تدریس شده است و مدت زمان آن ۶ دقیقه می باشد.

 

[av_button label=’دانلود فیلم آموزشی’ link=’manually,https://aradbranding.com/?wpfb_dl=103′ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue80d’ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-koj1u0′]

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.