چه شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟ + فیلم

برخی افراد دنبال این هستند که با حفظ کیفیت کنونی محصول و یا با بالا بردن آن مشتری های خود را حفظ کرده و بتوانند از هر ده نفر مشتری، پنج نفر از آن ها را تبدیل به پول کنند و موفق هم بوده اند.
اما با استفاده از تبلیغات می توان این ده نفر مشتری را تبدیل به بیست مشتری کرد و با همان حفظ و یا بالا بردن کیفیت محصول ۵۰ درصد این مشتری ها را تبدیل به پول کرد. در این روش ۵۰ درصد می شود ده نفر مشتری!

راهکار مناسب برای افزایش مشتری

راهکاری که مجموعه آرادبرندینگ به شما معرفی می کند بحث در دسترس بودن است. منظور از این راهکار پخش تراکت تبلیغاتی و از این قبیل تبلیغات نیست بلکه مقصود این است که مشتری در هر لحظه که اراده کند بتواند به محصول مورد نیازش دسترسی داشته باشد.

بهترین روش از نظر آراد برندینگ تبلیغات از طریق اینترنت است چرا که این روش هم دائمی است و هم به هزینه کمتری نیاز دارد. اینترنت شیوه مدرنی از تبلیغات است که امروزه مورد استفاده همه قرار گرفته است.

راهکار مناسب برای افزایش مشتری

در بستر اینترنت چند روش برای تبلغات وجود دارد؟

اولین مورد استفاده از سایت است. دومین روش استفاده از شبکه های اجتماعی و در نهایت سومین روش استفاده از اپلیکیشن هایی که توسط خودتان تعریف شده و مال خودتان است. که در مورد شبکه های اجتماعی توضیحات کاملی داده خواهد شد.

در بستر اینترنت چند روش برای تبلغات وجود دارد؟

 شبکه های اجتماعی متفاوت در نقاط مختلف جهان

شبکه های اجتماعی که در داخل ایران است با شبکه هایی که بین المللی هستند تفاوت دارند. هر کشوری شبکه اجتماعی خاص خودش را دارد که مردم آن منطقه از آن ها استفاده می کنند.

به عنوان مثال در کشور چین از کیوکیو استفاده می شود در حالی که در ایران هیچ کس با این شبکه اجتماعی آشنایی ندارد و همچنین تلگرام که در ایران مورد استفاده است ولی برای مردم چین آشنا نیست.

شبکه های اجتماعی مشترک بین مردم جهان

برای موفق بودن در کار باید بازار های هدفتان را خوب بشناسید. این که مردم آن کشور از چه شبکه هایی استفاده می کنند و با آن ابزار ها آشنایی پیدا کنید. به طور کلی شبکه های اجتماعی جمع بندی شده در دنیا عبارتند از: اینستاگرام، فیس بوک،لینکدین، یوتیوب، پینترس، تلگرام و واتساپ و…

شبکه های اجتماعی تقسیم بندی های متنوعی دارند و با توجه به شرایط بومی آن منطقه بررسی می شود که کدام یک اجرا شود. هر کدام از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی مخاطب خاص خودشان را جذب کرده اند. با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که آن اپلیکیشن در اختیار مخاطب خود قرار می دهد توسط مخاطب انتخاب می شود.

شبکه های اجتماعی مشترک بین مردم جهان

کاربرد اینستاگرام

توسط این شبکه اجتماعی بیشتر می توان محصولات هنری را تبلیغ کرده و به فروش رساند. بیشتر محصولات جزئی هستند و کلی فروشی نیست. می توانید مطالب مناسبی را در پیج خود قرار دهید و با یک بیوگرافی درست و صحیح خود را به مشتری هایتان معرفی کنید.

همچنین می توانید از طریق استوری محصولات جدید خود را به اشتراک بگذارید، تا مخاطب ها و فالوور هایتان پست ها و محصولات جدیدتان را دنبال کرده و پیگیر باشند.

کاربرد اینستاگرام

کاربرد تلگرام در فروش

در تلگرام و شبکه های مانند تلگرام، با وجود این که فیلتر هستند شاهد هستید که تقریبا هفتصد هزار کانال در حال فعالیت موجود است و روزانه حدود یک میلیون و دویست هزار محتوا تولید شده و در گروه ها و کانال ها قرار داده می شود.

روزانه فروشی بالغ بر دو میلیارد تومان انجام می شود و بیننده های خاص خودش را دارد که همین بیننده های خاص بیشتر برای موارد جزئی هستند و می توانید مواردی از قبیل مدیریت مشتری ها و درج مطلب جدید در مورد محصولتان را در داخل کانال تلگرامی قرار دهید و بخواهید از آن استفاده کنید.

تلگرام برای حفظ مشتری های قدیمی مناسب است نه برای جذب مشتری جدید! تلگرام حتی برای جذب مشتری داخلی هم مناسب نیست چه رسد به جذب مشتری خارجی!

برخی افراد می گویند که مشتری خارجی در تلگرام دارند که لازم به ذکر است که این حالت فقط در دو صورت ممکن است این که مشتری فارس زبان باشد و یا اینکه اهل کشور های اطراف باشد و زبان فارسی را بلد باشد و به صورت اتفاقی و شانسی با این کانال آشنا شود.

کاربرد تلگرام در فروش

کاربرد لینکدین در تجارت

این شبکه نیز برای افرادی که قصد فعالیت در حوزه صادرات و تجارت و همچنین قصد تبلیغات اینترنتی دارند بسیار مناسب و خوب است.

فیس بوک

این شبکه اجتماعی در دنیا بیشترین کاربرد و بیشترین مخاطب را دارد و شما هم می توانید از آن استفاده کنید. با اینکه در ایران فیلتر است اما چیزی است که تمام دنیا آن را قبول کرده اند و بسیار مناسب است.

سایت های تبلیغاتی

سایت هایی مثل دیوار، شیپور، آپارات و… هستند که در ازای تبلیغ محصول شما پولی را دریافت می کنند. شما زمانی که در فضای مجازی کار می کنید و سایتی را برای فروش محصولتان دارید باید اعتماد مشتری هایتان را جلب کنید.

سایت های تبلیغاتی

دنیا، دنیای مجازی است و فعالیت در فضای مجازی خیلی سخت تر از فروش محصول در حوزه فیس تو فیس و عادی است. زمانی که وارد فضای مجازی می شوید باید در کنار سایت معرفی کالای خودتان از سایت ها و شبکه های دیگری نیز استفاده کنید.

باید از اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، آپارات و یوتیوب هم استفاده کنید تا جذب مشتری بیشتری داشته باشید و در نتیجه افزایش مشتری سود بیشتری کسب کنید.

یوتیوب و آپارات

بین سایت های متنوعی که وجود دارد این دو سایت بیشترین جذب مشتری های واقعی چه خارجی و چه داخلی را برای شخص تاجر می تواند داشته باشد. حتی مشتری های عمده بیشتری را جذب می کند و شما می توانید از طریق این سایت ها کارتان را گسترش دهید.

یوتیوب و آپارات

سایت های تبلیغاتی پولساز

سایت هایی مانند سایت های خبری که در ازای تبلیغ محصول از شما پول دریافت می کنند اصلا مناسب نیستند و تقریبا امروزه منسوخ شده اند. شما اگر بخواهید در یک سایت معمولی تبلیغ کنید تقریبا برای دویست کلیک مبلغی حدود یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان باید هزینه کنید. بررسی کنید که آیا می توانید این دویست کلیک را تبدیل به پول کنید؟!

اگر در مورد خاصی می خواهید در این زمینه فعالیت کنید حداقل قبل از انجام آن یک بررسی انجام دهید و ببینید که آیا توانایی اش را دارید که اگر تعداد مشتری هایتان افزایش یافت آن ها را ساپورت کرده و تبدیل به پول کنید؟!

سایت های دیوار و شیپور

این دو سایت نسبت به بقیه سایت ها خیلی بهتر است اما باز هم به صورت جزئی می تواند برای شما جذب مشتری داشته باشد و نمی توانید از طریق این سایت ها مشتری های عمده جذب کنید. یک مشتری رهگذر که محصول مورد نیازش را سرچ می کند و با شما آشنا می شود.

هدف از استفاده از اپلیکیشن ها این است که مشتری های بیشتری جذب کنید و در نتیجه افزایش مشتری به سود بیشتری دست پیدا کنید.

سایت های دیوار و شیپور

هشتک گذاری

در بحث اینستاگرام شما حتما باید بازار های هدف مد نظرتان را شناسایی کنید و با توجه به زبان آن کشور هدف و بازار هدف هشتک گذاری کنید. از سایت بازرگانی تهران HS  کد محصولتان را پیدا کنید و با توجه به آن کد در کشور مقصد که کدام بازار های هدف را دارد و با توجه به بازار های هدفی که هست به آن زبان هشتک گذاری کنید.

قرار دادن بیوگرافی مناسب

اگر اینستاگرام، تلگرام یا هر شبکه ای که دارید، همه این ها باید یکپارچه باشد و یک هدف مشخص را دنبال کند. طوری نباشد که در یکی عکس لوگو و در دیگری عکس شخصی خودتان را قرار دهید. یا در قسمت بیوگرافی مطالب متفاوتی درج کنید.

همه بیوگرافی ها باید یکی باشد. یک حرف واحد بزنید این مشخص می کند که شما یک شرکت واحد هستید. شرکتی که حرفی برای گفتن دارد. وقتی مشتری نظم را در وجود شما ببیند به سمت شما جذب می شود.

قرار دادن بیوگرافی مناسب

زمان انتشار مطلب

یک سری افراد معتقدند که اگر هشت صبح پست یا استوری منتشر کنند مشتری و مخاطب فکر می کند که او شخص فعال و سحرخیزی است. در حالی که این شخص فقط پیج و کانال شما را ندارد، بلکه پیج ها و کانال های متعدد دیگری هم دارد که وقتی اول صبح گوشی خود را چک می کند و با این همه حجم پیام روبرو می شود بدون آن که آن ها را بخواند پاک می کند.

بهترین زمان برای منتشر کردن استوری و پست ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح و ساعت ۹ شب است. اگر در تلگرام می خواهید پیامی قرار دهید با استفاده از ربات هایی که هستند می توانید زمان بندی متغیری را تنظیم کنید.

خیلی از افراد متاسفانه در پیج ها و کانال هایشان مطالب بی مورد و آهنگ قرار می دهند. شما یک شرکت تجاری هستید باید مطلب و پستی را قرار دهید که مخاطبتان شما را بزرگ ببیند. نهایت مطلب غیر کاری که می توانید قرار دهید یک پیام سلام و یا پیام انرژی بخش است.

حتما در پیج ها و کانال ها آدرس سایت و شماره تماس و مشخصات خودتان را زیر پست ها قید کنید.

زمان انتشار مطلب

عمده فروشی

خودتان را از جزئی فروشی خارج کنید. وقتی در یک معامله  ساده  میتوان صد عدد محصول را یکجا فروخت، چرا باید سرگرم معاملات تکی و جزئی شد؟!

بازدید ها در سایت ها و شبکه های مختلف

بازدید زمانی خوب است که همراه با پول باشد. ۹۴ درصد افرادی که به گوگل مراجعه می کنند دنبال برطرف کردن نیاز هایشان هستند در حالیکه در اینستاگرام و تلگرام افراد بیشتر دنبال خوش گذرانی هستند تا خرید محصول!

بیشترین بازدید در تلگرام و اینستاگرام در بازه زمانی که گفته شد، بیشتر توسط افراد کارمند صورت می گیرد که وقت آزادی دارند. شما باید ببینید آیا این افراد کارمند از شما محصولی خریداری می کنند یا فقط دنبال گذراندن وقت خود در پیج ها و کانال ها هستند؟!

بازدید ها در سایت ها و شبکه های مختلف

سرمایه های اجتماعی

در انتخاب محصول اولین چیزی که بررسی می شود سرمایه اجتماعی شماست اینکه شما چه سرمایه هایی دارید. شما در هر شهری که زندگی می کنید، هر قدر هم که دور افتاده و محروم باشد باز هم شما سرمایه اجتماعی دارید.

به عنوان مثال رشته تحصیلی که در آن درس خوانده اید و تامین کننده هایی که اطراف شما زندگی می کنند برای شما سرمایه های اجتماعی به شمار می آیند پس چه بهتر که از این سرمایه ها بهترین استفاده را ببرید.

انتخاب محصول

پس از آن که سرمایه های اجتماعی شما با توجه به شهری که در آن زندگی می کنید مشخص شد، ظرفیت سنجی می شود. با توجه به پارامتر هایی که دارید مشاور موارد مناسب را به شما معرفی کرده و پیشنهاد می کند. مزایا و معایب هر کدام را برای شما مشخص می کند و در نهایت جمع بندی کلی می شود.

انتخاب محصول

شما باید بررسی کنید و ببینید آیا با معایب این محصول و مشکلاتی که در پیش دارد کنار می آیید و برای شما قابل پذیرش است یا خیر؟!

آیا این مزیتی که محصول دارد برای شما خوب است یا خیر؟! اگر محصول تنوع زیادی دارد آیا باب میل و سلیقه و ذائقه شما هست یا خیر؟! پس از بررسی این موارد بهترین محصول را انتخاب می کنید.

هر چیزی و هر محصولی که در کشور و در جهان است عیب هایی دارد و برای شروع فعالیت روی آن با مشکلاتی مواجه خواهید شد. شما حتی اگر طلا هم خرید و فروش کنید باز هم در فروشش به مشکل خواهید خورد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.